تقلب؛-کام‌ایر-تن-را-به-نام-خبرنگار-به-ابوظبی-انتقال-داد

شبکه«بلومبرگ» در گزارشی گفته است که شرکت هوایی خصوصی« کام ایرم»در پروازهای قراردادی با امریکا برای خروج خبرنگاران و امداد گران از افغانستان، ۱۵۵ تن از اقارب و کارمندان رییس شرکت را به ابوظبی انتقال داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وبگاه« بلومبرگ» به نقل از مقامات امریکایی و سازمان دهندگان پرواز، بنیانگذار

LinkedIn   رید هافمن، و همچنین شرکت فیسبوک، با تامین بودجه این پرواز، برای خروج 188 خبرنگار و امدادرسانانی که پس از تسلط بر کابل طالبان در معرض خطر قرار داشتند، موافقت کردند.

اما؛ پیش از پرواز این 188 تن در 30 اگوست 2021، خطوط هوایی «کام ایر» هواپیمای نیمه خالی را با حداقل 155 مسافر دیگر به شمول اقارب و کارکنان خود پر کرد.

این امر سبب ایجاد تشویش و غافلگیری 11 ساعته در وزارت خارجه امریکا و امارات متحده عربی شد؛ زیرا مسافران اضافی در لیست خروجی‌های وزارت خارجه ایالات متحده نبودند و باعث نگرانی‌های امنیتی و مهاجرتی شدند.

براساس گزارش «بلومبرگ»، این امر باعث خشم بسیاری از سازمان دهندگان و حامیان مالی این پروازها شد که گفته‌اند، فهرست مسافران اصلی را به دقت بررسی کرده‌اند و تا زمان فرود هواپیما در ابوظبی از مسافران اضافی مطلع نبوده‌اند.

این افراد از کابل به ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی انتقال داده شدند، سپس 188 خبرنگار و امدادرسان افغان از ابوظبی به مکزیک انتقال داده شدند و در آنجا زندگی جدیدی را آغاز کردند.

اما؛ 155 تن از اقارب رییس شرکت هوایی «کام ایر» و کارمندان این شرکت هنوز در ابوظبی به سر می‌برند و سرنوشت آنان هنوز مشخص نیست.

بر اساس ایمیل وزارت خارجه آمریکا که به‌دست شبکه «بلومبرگ» رسیده است، این 155 تن توسط شرکت «کام ایر» به هواپیما راه داده شدند و مقام‌های امریکایی پس از فرود هواپیما در ابوظبی از این افراد مطلع شدند.

بااین حال، مسوولان شرکت«کام ایر» به سوالات شبکه بلومبرگ پاسخی نداده‌اند.

این در حالی است که پس واقعه، هیچ پروازی با هواپیماهای شرکت «کام ایر» برای انتقال افراد واجد شرایط از افغانستان به ابوظبی صورت نگرفت. قرار است خطوط هوایی قطر افغان‌هایی که تحت تهدید شدید امنیتی قرار دارند را به دوحه انتقال داده و از آنجا به کشورهای سوم انتقال داده شوند.

تقلب؛ کام‌ایر 155 تن را به نام خبرنگار به ابوظبی انتقال داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد