تلاش-برای-کاهش-خطرات-حوادث-طبیعی-در-افغانستان

وزیر دولت در امور سیدگی به حوادث و امور بشری می گوید که مسوولان تلاش دارند تا با تطبیق استراتیژی درست، از بروز حوادث و خسارات ناشی از آن جلوگیری کنند.

به گزارش افغان نیوز: مراسم رونمایی استراتیژی کاهش خطرات و اثرات حوادث طبیعی افغانستان، روز سه شنبه(4، جدی) از سوی دفتر وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث در قصر سپیدار برگزار گردید.

در این مراسم نجیب آقا فهیم، وزیر دولت در امور سیدگی به حوادث و امور بشری گفت: داشتن یک نقشه راه مطابق به چارچوب تطبیقی بین‌الملل برای مدیریت حوادث و کاهش خسارات ناشی از آن برای حکومت یک ضرورت جدی بود. زیرا افغانستان یک کشور حادثه‌خیز است و شهروندان این کشور خسارات زیادی از بروز حوادث می‌بینند.

آقای فهیم گفت که این استراتیژی با همکاری نهادهای بین‌المللی و اداره اسکان آغاخان در مطابقت با شرایط جغرافیایی و اقلیمی کشور ساخته شده است که قابلیت تطبیق را در نقاط مختلف افغانستان دارد. وی افزود که برای تطبیق این استراتیژی نیز برنامه‌های دارند تا بتوانند با عملی ساختن آن از بروز حوادث و خسارات ناشی از آن جلوگیری کنند.

راجندرا اریل، رییس سازمان زراعت و خوراک سازمان ملل و سرپرست دفتر امور بشری ملل متحد در افغانستان نیز در این مراسم گفت: تدوین این استراتیژی در مطابقت با چارچوب سندای گام مهمی برای حکومت افغانستان است. این استراتیژی می‌تواند برای رفاه و پیشرفت کشور ممد و مثمر واقع شود. آقای اریل افزود که تطبیق این استراتیژی از خطراتی که متوجه زراعت می باشد، جلوگیری می‌کند و به افزایش محصولات کشاورزی کمک می‌نماید.

نمایندۀ شبکه توسعه‌ای آقاخان نیز تدوین این استراتیژی را برای افغانستان با اهمیت دانسته بیان داشت: تطبیق آن می‌تواند به توسعه پایدار در کشور بیانجامد و زمینه‌های رشد و پیشرفت را فراهم کند.

در همین حال عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور تدوین استراتیژی کاهش خطرات و اثرات حوادث طبیعی افغانستان را در مطابقت به چارچوب‌ها و معیارهای بین‌الملل گامی به پیش به سوی جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث طبیعی دانسته، افزود: تدوین استراتیژی برای حکومت افغانستان نقشۀ راهی است که می‌تواند در راستایی مدیریت حوادث و کاهش خسارات کمک فراوانی کند.

تلاش برای کاهش خطرات حوادث طبیعی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد