تلفات-افراد-ملکی-کاهش-یافته-است

گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی اذعان می کند که در ماه جون ۲۰۱۸، نسبت به جون ۲۰۱۷ تلفات افراد ملکی به نصف کاهش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی اذعان می کند که در نتیجه جنگ ها در ماه جون امسال(٢٠١٨) در ۲۲ ولایت افغانستان، ۵۱۳ تن کشته و مجروح شده اند که از جمله ۱۸۳تن کشته و ۳۳۷ تن دیگر زخمی شده اند.

اما درجون ۲۰۱۷ در۱۶ولایت افغانستان ۱۰۴۳ تن کشته و زخمی شده بودند که نسبت به جون سال ۲۰۱۸، صد درصد کاهش را نشان میدهد.

در ایام عید جون سال روان، به نسبت اعلام آتش بس، تقریبا به همه ولایت افغانستان، آرامش حکمفرما بود. صرف، ننگرهار شاهد حملات انتحاری گروه داعش بود که منتج به کشته و مجروح شدن ده ها تن گردید.

قرار معلومات گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی (سیپگ)؛ میزان کشته شدگان و مجروحین بار دیگر در ننگرهار بلند رفته است، که دراین ولایت ۴۶ فرد ملکی کشته و ۱۳۰ تن دیگر زخمی شده اند، همچنان در ولایت های کابل و هرات هم در برج گذشته، رقم تلفات و جراحات بلند بود.

گرچه جمع آوری شمار دقیق کشته شدگان ومجروحین در وضعیت جاری کار آسان نیست؛ اما عزیزاحمد تسل مسؤول سیپگ می گوید که آنها با کمک همکاران محلی خود، تلاش می ورزند تا ارقام دقیق تلفات و جراحات را جمع آوری کنند.

ارقام ثبت شده توسط گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، وانمود می سازد که در جون گذشته، بیشترین تلفات وجراحات از اثر حملات انتحاری صورت گرفته است، که گروه داعش مسؤولیت آن را به دوش گرفته بود. در ماه گذشته از سوی گروه داعش ۷۰ فرد ملکی کشته شدند و ۱۷۰ تن دیگر زخم برداشتند.

در ماه جون سال ۲۰۱۷ هم مسئولیت بیشتر تلفات وجراحات به گروه داعش بر گشته بود.

دربخش دوم؛ از آدرس های مبهم افراد ملکی کشته شده اند که رقم افراد کشته شده، ۸۰ و مجروحین به ۱۷۰ تن بالغ می گردد؛ انفجارماین ها، شلیک مرمی های هاوان و راکت و قتل های هدفی، سبب تلفات متذکره شده است. باید یادآورشد که انفجار ماین های کنارجاده به طور عموم، درمناطق زیرتسلط طالبان افراد عام را هدف قرار داده اند.

همچنان در درگیری های رو در رو میان نیروهای حکومت و طالبان مسلح، افراد ملکی کشته و زخمی شده و منازل شان را ترک کرده اند.

به اساس معلومات گروه دادخواهی حفاظت از افراد ملکی، در ماه گذشته، نیروهای امریکایی نیز سبب کشته و مجروح شدن افراد ملکی شده اند. قرار معلومات سیپگ، نیروهای امریکایی در ولسوالی وانت وایگل، بمبارد نموده اند که منتج به کشته شدن ۶ تن و جراحت یک فرد ملکی گردید.

گروه دادخواهی حفاظت  از افرادی ملکی از حکومت و مخالفین مسلح، بار دیگر می خواهد تا به اصول جنگی پابند و به مصئونیت افراد ملکی، توجه جدی مبذول بدارند.

تلفات افراد ملکی کاهش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد