تلفات-سنگین-جنگجویان-طالب-در-قندهار-و-ننگرهار

وزارت دفاع ملی کشور از کشته شدن ۴۶ جنگجوی طالب در چهار ولسوالی قندهار و ۱۱ عضو دیگر این گروه در ولسوالی اچین ننگرهار خبر می‌دهد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت که امروز چهار شنبه(۱، دلو) منتشر شده، آمده است که روز گذشته طالبان تروریست پلان حمله بر پوسته های نیروهای دفاعی و امنیتی، در مربوطات ولسوالی های «ارغنداب»، «پنجوایی»، «میوند» و «ژیری» ولایت قندهار را داشتند.

اعلامیه افزوده که درنتیجه عملیات پیش‌گیرانه نیروهای دفاعی و امنیتی ملی ۴۶ طالب کشته، ۱۳ تن زخمی، یک مخفیگاه، یک موضع، یک عراده زرنج، ۲عراده وسایط، ۲عراده موترسایکل و مقدار زیادی سلاح ومهمات دشمن تخریب شده اند.

همچنان، ۱۷ حلقه ماین که در مربوطات ولسوالی "میوند" این ولایت جابجا شده بود، توسط تیم انجنیری قول اردوی ۲۰۵ اتل کشف و خنثی گردید.

وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر گفته است که روز گذشته طالبان در مربوطات ساحه مومند دره ولسوالى اچين ولایت ننگرهار در حال پلان گذاری حمله بر بخشهای این ولسوالی بودند.

در اعلامیه آمده که نیروهای دفاعی و امنیتی ملی باحمایه کوماندوها و قوای هوایی در چار چوب دفاع فعال دشمن را هدف قرار دادند، در نتیجه ۱۱ طالب کشته، سلاح و مهمات شان تخریب شدند. 

همچنان وزارت دفاع تصریح نموده که ساحه مومند دره از وجود دشمن پاکسازی شده وجهت تامین امنیت هرچه بهتر در نقاط مختلف، پوسته های امنیتی ایجاد شده است. 
این درحالی  است که اخیراً حمله‌های هدف‌مندی که بیشتر خبرنگاران، عالمان دین، فعالان مدنی و کارمندان ملکی و نظامی دولت را هدف قرار می‌دهد، در سطح کشور افزایش یافته است. تاکنون مشخص نیست که چه گروهی در پشت این حمله‌ها قرار دارد، اما مسوولان نهادهای امنیتی طالبان را عامل حمله‌های هدف‌مند در کشور می‌دانند.

تلفات سنگین جنگجویان طالب در قندهار و ننگرهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد