تلفات-سنگین-جنگجویان-گروه-طالبان-در-ولایت-جوزجان

وزارت امور داخله کشور اعلام نموده که به‌شمول خیرالله "پهلوان" یکی از افراد کلیدی تروریستان طالب، ۲۷ جنگجوی این گروه در ولایت جوزجان کشته و زخمی شدند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز چهار شنبه(31، ثور) منتشر شده، آمده است که نیروهای ملی امنیتی و دفاعی کشور عملیات مشترک گسترده ضد تروریستی را زیر نام "۲۲۴ شاهین" به هدف نابود سازی گروه‌های تروریستی دربخش‌های ناامن ولسوالی منگجک ولایت جوزجان راه اندازی کردند.

اعلامیه افزوده است که تاکنون درنتیجه این عملیات، بشمول خیرالله "پهلوان" یکی ازافراد برجسته طالبان، ۹ جنگجوی این گروه تروریستی کشته و ۱۸ جنگجوی دیگر این گروه زخمی شده اند.

هم‌چنان در این عملیات، برعلاوه پاکسازی چندین روستای خورد وبزرگ ولسوالی منگجک از وجود تروریستان طالب، ۱۰ حلقه ماین مختلف النوع که به هدف انجام حملات تروریستی درمسیرجاده‌ها جاسازی شده بود، کشف و خنثی شده است.

وزارت داخله تصریح نموده که طالبان در ولسوالی منگجک جوزجان، از افراد ملکی به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و این گروه تروریستی، بیشتر از دو صد خانواده را از خانه‌های شان بی جا کرده اند که خانواده‌های بیجا شده، توسط نیروهای امنیتی و دفاعی به جای امن انتقال شده اند. همچنان دراین عملیات، ۷ تن ازنیروهای امنیتی ودفاعی به هدف دفاع از میهن و مردم زخمی شده اند.

این درحالی است که مقام‌های امنیتی کشور می‌گویند که طالبان نه تنها اراده‌ی برای تامین صلح ندارند بلکه با پشتیبانی پاکستان می‌خواهند چند ولایت را زیر تصرف آورده و رهبری‌شان را به افغانستان انتقال دهند.

تلفات سنگین جنگجویان گروه طالبان در ولایت جوزجان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد