تلفات-سنگین-جنگ‌جویان-گروه-طالبان-در-ولایت-بدخشان

وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده که در پی حملات نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های «وردوج و نسی» ولایت بدخشان ۲۷ نفر از جنگ‌جویان گروه طالبان کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت دفاع ملی افغانستان که امروز شنبه(23، حمل) منتشر شده، آمده است که در این حملات به غیرنظامیان تلفات وارد نشده است اما گروهی از جنگ‌جویان طالبان را که برنامه حمله به بخش‌هایی از ولسوالی‌های وردوج و نسی را داشتند، هدف قرار داده است.

طبق معلومات وزارت دفاع ملی، نیروهای امنیتی پس از آگاهی از برنامه طالبان برای حمله به ولسوالی‌های نسی و وردوج، با پشتی‌بانی قوای هوایی برای جلوگیری از این برنامه اقدام کرده‌اند.

براساس آن‌چه وزارت دفاع ملی اعلام کرده است، ۱۱ عضو گروه طالبان در ولسوالی وردوج کشته شده و شش عضو دیگر این گروه زخمی برداشته‌اند.

وزارت دفاع ملی شمار تلفات طالبان را در ولسوالی نسی ۱۶ کشته و سه زخمی اعلام کرده است.

این وزارت گفته است که قرارگاه اصلی «قاری فصیح‌الدین» والی نام‌نهاد طالبان برای بدخشان نیز در این حملات به صورت کامل تخریب شده است.

در همین حال، وزارت خارجه افغانستان ضمن استقبال از اعلام آتش‌بس دو هفته‌ای توسط عربستان سعود در یمن افزوده است که از گروه طالبان دعوت می‌کند تا دست از خشونت کشیده و زمینه را برای ارایه خدمات صحی فراهم سازد.

تلفات سنگین جنگ‌جویان گروه طالبان در ولایت بدخشان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد