تلفات-سنگین-جنگ‌جویان-گروه-طالبان-در-ولایت-غزنی

دفتر مطبوعاتی والی غزنی اعلام نموده که در یک شبانه‌روز گذشته در مربوطات ولسوالی‌های گیرو، اندر، ده یک و آب بند این ولایت، تلفات سنگین به جنگ‌جویان گروه طالبان وارد شده است.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی والی غزنی با نشر خبرنامه‌ای گفته است که نیروهای افغان و خارجی در یک شبانه‌روز گذشته هفت حمله هوایی بر کاروان موترها و تأسیسات گروه طالبان انجام داده‌اند. هم‌چنان یک حمله زمینی نیز در این مدت از سوی نیروهای ویژه افغان علیه جنگ‌جویان این گروه اجرا شده است. در پی این حملات از هوا و زمین ۳۹ جنگ‌جو و ۳ سرکرده گروه طالبان کشته شده‌اند. گفته شده است که ۶ جنگ‌جوی دیگر این گروه نیز در پی این حملات زخم برداشته‌اند.
طبق خبرنامه، در بعد از ظهر روز سه‌شنبه دو موتر نوع داتسن طالبان در یک منطقه مرزی میان روستاهای پارچه و شال ولسوالی گیرو هدف حمله هوایی قرار گرفته است. در این حمله ۱۹ جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند و موترها و سلاح همراه این جنگ‌جویان از بین رفته است.  
یک «پاتک اخاذی» طالبان نیز به دنبال این حمله در مسیر غزنی – پکتیکا هدف حمله هوایی قرار گرفته است. دفتر مطبوعاتی والی غزنی گفته است که این پاتک از سوی طالبان در منطقه باغ سلطان ولسوالی اندر برای اخاذی از موترهای مسیر غزنی – پکتیکا بر پا شده بود. در این حمله ۵ جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند و ۳ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخم برداشته‌اند.
در حملات هوایی که نیروهای حمایت قاطع در مربوطات ولسوالی‌های ده یک و آب بند غزنی اجرا کرده‌اند، باعث تلفات به جنگ‌جویان طالبان شده است. در یکی از این حملات که در مربوطات ولسوالی ده یک انجام شده است ۶ جنگ‌جوی طالبان از بین رفته‌اند. در یک حمله هوایی دیگر این نیروها در همراهی عملیات نیروهای ویژه افغان در منطقه خدوخیل ولسوالی آب بند ۱۳ جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند و ۳ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخم برداشته‌اند.
دفتر مطبوعاتی والی غزنی افزوده است که ۳ سرکرده گروه طالبان به نام‌های عبیده، شعیب و عمری نیز در این حملات کشته شده‌اند. گفته شده است که این سرکرده‌های طالبان در ولسوالی آب بند غزنی از بین رفته‌اند.
نیروهای افغان در حملات خود علیه طالبان در ولسوالی آب بند مقداری سلاح و مهمات این گروه را نیز به دست آورده‌اند.
غزنی در جنوب کشور یکی از ولایت‌های ناامن است. در آستانه بهار امسال بار دیگر حملات تهاجمی جنگ‌جویان طالبان به شهر غزنی و شماری از ولسوالی‌های این ولایت شدت یافته بود.

تلفات سنگین جنگ‌جویان گروه طالبان در ولایت غزنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد