تلفات-سنگین-سربازان-امنیتی-در-ولایت-بغلان

در نتیجه حمله گروهی طالبان مسلح بر دو مرکز نیروهای ارتش و پولیس محلی در منطقه علاؤالدین ولسوالی بغلان مرکزی، ۴۰ سرباز امنیتی کشته شدند.

به گزارش افغان نیوز: یکی از مقامات محلی ولایت بغلان به هشدار گفته است که در حمله شب گذشته گروه طالبان، بر پاسگاه نیروهای ارتش و پاسگاه‌ پولیس محلی در منطقه علاوالدین ولسوالی بغلان مرکزی، ۴۰ سرباز ارتش و پولیس محلی کشته شدند.

ذببح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان به رسانه‌ها گفته که آن‌ها در این حمله‌شان ۳۹ تن از نیروهای دولتی را کشته اند.

این خونبار ترین حمله گروهی به پاسگاه نیروهای امنیتی در شمال افغانستان پس از حمله افراد طالبان به دو مرکز نظامی ارتش در ساحات پل مومن و پول بلول در ولسوالی دشت ارچی کندز است که در آن حمله نیز ۴۰ سرباز ارتش کشته شده و دو مرکز نظامی نیز به دست طالبان سقوط کردند.

حمله شب گذشته در مرکز نظامی نیروهای ارتش که به “بیز علاوالدین” مشهور است، ۳۱ سرباز ارتش کشته شدند. این منبع امنیتی همچنان می‌افزاید که در حمله طالبان بر پاسگاه نیروهای پولیس محلی که در نزدیکی این مرکز ارتش قرار داشت، ۹ سرباز پولیس محلی کشته شده اند.

این حمله کار قطعه سرخ گروه طالبان بوده است که از ولایت‌های همجوار بغلان به این ولایت آمده و این حمله خونبار را انجام داده اند.

این درحالی است که چهار روز پیش نیز در حمله گروهی طالبان بر یک پاسگاه ارتش در منطقه انگورباغ ولسوالی بغلان، شانزده سرباز امنیتی کشته شده بودند.

تلفات سنگین سربازان امنیتی در ولایت بغلان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد