تلفات-سنگین-طالبان-در-حمله-بر-ولسوالی-دهراود-ارزگان

وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده که در نتیجه ضد حمله نیروهای امنیتی در ولسوالی دهراود ولایت ارزگان ۱۰ طالب مسلح کشته و ۵ عضو دیگر این گروه زخم برداشته اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز یک‌شنبه(16، قوس) منتشر شده، آمده است که نیروهای ملی امنیتی و دفاعی در چارچوب دفاع فعال حمله طالبان به ولسوالی دهراود ارزگان را عقب زده و در نتیجه، ۱۰ تروریست کشته و ۵ تن دیگر شان زخمی گردیدند.

همچنان اعلامیه افزوده است که در این عملیات،  ۴۱ ماین دشمن که جهت هدف قراردادن مردم ملکی در جاده های عمومی و فرعی جاسازی نموده بودند، کشف و در ساحه انفجار داده شد.

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحه ملی، روز شنبه( ۱۵، قوس) در نخستین نشست کمیته رهبری این شورا گفت: حکومت افغانستان حاضر به آتش‌بس فوری است و از هیات مذاکره کننده طالبان نیز می‌خواهیم که در راستای پایان خشونت‌ها اقدام جدی نمایند.

وی خشونت‌ها را مانع اصلی رسیدن به صلح خوانده و گفت که رفتن به میز مذاکرات در شرایط کنونی بیشتر از هر وقت دیگر نیاز به اجماع سیاسی و اتحاد دارد.

رییس جمهور غنی در پایان نشست افتتاح شورای مصالحه ملی گفت که مردم افغانستان خواستار صلح دایمی و ملی اند نه صلح سمتی، تنظیمی و قومی. اما تامین صلح با ثبات و حفظ نظام جمهوری به قربانی مطلق ضرورت دارد.

در همین حال، عبدالرب رسول سیاف، رهبر پیشین جهادی گفت: تا وقتی از داخل شکست نخوریم، از بیرون کسی ما را شکست داده نمی‌تواند؛ بنابراین در برابر طالبان باید صف قوی و مستحکم بسازیم.

تلفات سنگین طالبان در حمله بر ولسوالی دهراود ارزگان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد