تلفات-سنگین-طالبان-در-ولایت-های-فاریاب-و-غزنی

مقام های امنیتی اعلام کرده اند که در نتیجه‌ی عملیات زمینی و هوایی نیروهای کماندو در ولایت های غزنی و فاریاب، ۴۱ طالب مسلح کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی والی غزنی اعلام کرده است که در نتیجه‌ی عملیات زمینی و هوایی نیروهای کماندو در ولسوالی اندر این ولایت ۳۱ جنگجوی طالب کشته شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این دفتر که امروز شنبه (اول جدی) منتشر شده، آمده است که این عملیات در جریان شب و روز گذشته در مناطق میری، مدد، علی‌زی و کمال خیل ولسوالی اندر انجام شده است.

براساس اعلامیه،‌ در جریان این عملیات پنج جنگجوی طالب به شمول دو فرمانده این گروه به نام‌های قاری عبدالله و قاری ذاهد بازداشت شده‌اند.

از سوی هم در اعلامیه‌ی این وزارت که امروز شنبه (اول جدی) منتشر شده، آمده است که در نتیجه‌ی درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگجویان گروه طالبان در ولایت فاریاب،‌ ده جنگجو به شمول یک فرمانده محلی این گروه به نام ملا فاضل کشته و هشت نفر دیگر شان زخمی شده‌اند.

در اعلامیه گفته شده است که در جریان این عملیات ۱۵ عدد ماین بشکه‌یی که از سوی جنگجویان طالب به منظور انجام حملات هراس‌افگنانه در مسیر دولت‌آباد-شیرین تگاب جاسازی شده بود،‌ توسط نیروهای امنیتی کشف و خنثی شده است.

این در حالی است که وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده که نیروهای هوایی افغانستان تا ماه حمل سال آینده شاهد داشتن هفت فروند هواپیمای جنگی و کشفی خواهد بود.

تلفات سنگین طالبان در ولایت های فاریاب و غزنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد