تلفات-سنگین-طالبان-در-ولایت‌های-ارزگان-و-قندهار

وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده که در نتیجه ضد حمله نیروهای امنیتی در ولایت‌های قندهار و ارزگان ۲۰ طالب مسلح کشته و چهار عضو این گروه زخم برداشتند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز دوشنبه(17، قوس) منتشر شده، آمده است که روز گذشته طالبان تروریست در مربوطات ولسوالی گیزاب ولایت ارزگان پلان حمله را بالای نیروهای ملی دفاعی و امنیتی داشتند.

نیرو های ملی دفاعی و امنیتی در چارچوب دفاع فعال به حمایه قوای هوایی، دشمن را هدف قراردادند که در نتیجه، ۵ طالب کشته و ۴ تن دیگر شان زخمی شدند. همچنان، ۱ سوف، ۲ مخفیگاه با مقدار زیاد سلاح و مهمات دست داشته دشمن تخریب گردید.

وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر گفته است که روز گذشته طالبان مسلح در ساحات بلغور، چرخ اب و گلباغ ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار بالای نیروهای ملی دفاعی و امنیتی حمله نمودند اما نیرو های ملی دفاعی و امنیتی این حمله را دفع نمودند.

اعلامیه افزوده است که در نتیجه حملات متقابل، ۱۵ طالب تروریست کشته و ۵ تن دیگرشان زخمی شدند. همچنان مقدار زیاد سلاح و مهمات دشمن تخریب گردید و ۵ ماین که توسط طالبان در مسیر راه رفت و آمد مردم جاسازی گردیده بود، کشف و خنثی شد.

این درحالی است که مشاور امنیت ملی کشور و نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان می‌گویند که مردم بیش از هر زمانی دیگر به صلح نزدیک‌تر شده و همچنان بحث روی آجندا در دوحه آغاز شده است.

تلفات سنگین طالبان در ولایت‌های ارزگان و قندهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد