تلفات-سنگین-طالبان-در-ولایت‌های-کندز،-دایکندی-و-زابل

وزارت دفاع ملی اعلام نموده که در نتیجه جلوگیری از حملات مسلحانه طالبان در ولایت‌های کندز، دایکندی و زابل ۳۹ عضو این گروه کشته و زخمی شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز چهار شنبه(29، اسد) منتشر شده، آمده است که شب گذشته  گروهی از طالبان مسلح در ولسوالی امام صاحب ولایت کندز پلان داشتند که بر پوسته نیروهای ملی دفاعی  و امنیتی حمله کنند.

اعلامیه افزوده است که نیروهای ملی دفاعی کشور از تطبیق این پلان دشمن جلوگیری کردند و در جریان این درگیری ۹ طالب کشته  و ۱۲ تن دیگر آنان زخمی شدند.

در اعلامیه همچنان آمده است که شب گذشته گروهی از طالبان پلان داشتند که در بخش هایی از ولسوالی «ناوه میش» ولایت دایکندی بر نیروهای امنیتی حمله کنند. این بار نیز نیروهای ملی دفاعی کشور از تطبیق این پلان جلوگیری کردند و در نتیجه ۶ طالب وابسته به دسته  ملانعیم مسلم، کشته و ۵ تن دیگر آنان زخمی شدند.

وزارت دفاع با نشر اعلامیه دیگر گفته است که شب گذشته گروهی از طالبان پلان داشتند که بر بخش هایی از ولسوالی«شاه جوی» ولایت زابل حمله کنند؛ اما نیروهای ملی دفاعی کشور از تطبیق این پلان جلوگیری کردند که در نتیجه ۴ طالب کشته و ۳ عضو دیگر این گروه زخم برداشتند.

این درحالی است که آگاهان امور نظامی می‌گویند که حملات راکتی و غیر راکتی مخالفان دولت در ولایت های مختلف کشور نشان دهنده ضعف مدیریت در نهادهای امنیتی و کشفی کشور بوده و پیام سیاسی این حملات نسبت به تلفات و حسارات آن سنگین‌تر است.

تلفات سنگین طالبان در ولایت‌های کندز، دایکندی و زابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد