تلفات-سنگین-طالبان-در-ولسوالی-قره-باغ-ولایت-غزنی

وزارت امور داخله اعلام کرده که در نتیجه راه اندازی عملیات از سوی نیروهای قطعات خاص پولیس در مربوطات ولسوالی قره باغ ولایت غزنی، ۲۶هراس افگن طالب بشمول یک فرمانده محلی این گروه کشته شدند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت امور داخله که امروز سه‌شنبه(۸عقرب) به نشر رسیده آمده است؛ نیروهای قطعات خاص پولیس روز گذشته، عملیاتی را در مربوطات ولسوالی قره باغ ولایت غزنی راه‌اندازی کردند.

در خبرنامه آمده است که در نتیجه این عملیات، ۲۶ هراس‌افگن طالب بشمول یک فرمانده محلی این گروه بنام حفیظ مشهور به نصر کشته شده‌اند.

وزارت داخله گفته است که این هراس‌افگنان طالب زمانی هدف قرار گرفتند که می‌خواستند حملات هراس‌افگنانه را بر پاسگاه‌های نیروهای پولیس در مربوطات ولسوالی قره‌باغ ولایت غزنی سازماندهی کنند.

گفتنی است که در این عملیات به نیروهای قطعات خاص و مردم محلی آسیبی نرسیده است.

از سوی هم دفتر مطبوعالی والی غزنی نیز گفته که در بیست و چهار ساعت گذشته در پی حملات نیروهای ویژه افغان و ناتو در ولسوالی قره باغ غزنی، ۳۱ طالب کشته شده و چندین موتر و مقدار سلاح آنها نیز نابود شده است.

در خبرنامه دفتر والی غزنی آمده است که در رویداد نخست روز گذشته در روستای میرک ولسوالی قره‌باغ این ولایت، ۴ طالب در درگیری با نیروهای پولیس کشته شدنند.

بر اساس خبرنامه دفتر والی غزنی، در رویدادهای دیگر، که بین ساعات چهار تا هفت شام گذشته اتفاق افتاده است، در پی حملات نیروهای هوایی ارتش و خارجی در روستاهای موشکی، موچی، لایغ، نوده و ملاخیل ولسوالی قره‌باغ، ۲۷ طالب کشته شده و یک موتر داتسن، یک میل زیکویک و چندین موتر سایکل این گروه نابود شده است.

این درحالی است که دست‌کم دو ماه قبل، طالبان با یک حمله گسترده بر شهر غزنی، برای چهار شبانه روز قسمت‌های زیاد مرکز این ولایت را در کنترل گرفتند و شهر غزنی را به آتش کشیدند.

تلفات سنگین طالبان در ولسوالی قره باغ ولایت غزنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد