تلفات-سنگین-طالبان-مسلح-در-ولایت-های-زابل-و-قندهار

مقام های قول اردوی ۲۰۵ اتل در جنوب کشور می‌گویند که طالبان جسته و گریخته همواره با حمله بر پایگاه های پولیس در چند ولسوالی ولایات زابل و قندهار برای دولت شاخ و شانه می‌کشیدند؛ اما در این اواخر از سوی نیروهای امنیتی، تلفات سنگینی را متحمل شده اند.

به گزارش افغان نیوز: خواجه محمد یحیی علوی، سخنگوی قول اردوی 205 اتل در ولایت قندهار امروز سه‌شنبه( 24 عقرب ) در یک گفتگو با خبرنگار افغان نیوز تصریح کرد: در نتیجه عملیات قوای هوایی و زمینی در جریان یک هفته، 292 مخالف مسلح دولت کشته و 51 تن دیگر شان زخم برداشتند.

وی افزود: این عملیات در ولایت های زابل، ارزگان، قندهار و دایکندی راه اندازی شده و تاکنون هم ادامه دارد. بنابراین، روحیه جنگی دشمن در حال حاضر تضعیف شده و توان مقابله را با نیروهای امنیتی کشور ندارد.

آقای علوی تاکید کرد، این تلفات به مخالفان مسلح در ولسوالی شاه جوی، دایچوپان، گرزاب و چندین روستای دیگر وارد شده است. در این عملیات، یک اندازه مهمات و یک تعداد وسایط مملو از مواد انفجاری نیز به دست نیروهای امنیتی و دفاعی کشور افتاده است.

وی بیان کرد، عملیات قول اردوی 205 اتل به منظور پاکسازی ولسوالی شهر صفا و روستای جلدک در اطراف شهر قلات مرکز ولایت زابل را نیز آغاز کرده است.

آقای علوی، همچنان تصریح کرد که در انفجار ماین در ولایت ارزگان، شماری از هراس افگنان طالب به شمول ملا حمیدالله یکی از فرماندهان این گروه همراه با 15 تن از زیر دستانش کشته شده اند. به گفته او، ملا حمیدالله مسئول نظامی طالبان برای ولسوالی خاص ارزگان بود و می خواست برای اهداف تخریب کارانه‌اش، ماین های مختلف را در روستای ناوه شاه ولی همین ولسوالی جاسازی کند؛ اما پیش از هدف انفجار کرده است.

این در حالی است که ولایت های جنوبی مانند ولایت های غزنی، زابل، ارزگان و قندهار همواره میدان نبرد میان نیروهای امنیتی و جنگجویان طالب بوده است. اما مقام های قول اردوی 205 اتل می گویند که طی چندین عملیات، تلفات سنگین را جنگجویان این گروه متقبل شده و توان مبارزه را با نیروهای امنیتی کشور از دست داده اند.

تلفات سنگین طالبان مسلح در ولایت های زابل و قندهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد