تلفات-سنگین-طالبان-پس-آغاز-عملیات-الفتح-در-شمال-کشور

قول اردوی ۲۰۹ شاهین اعلام نموده که پس از ۳ روز از آغاز عملیات الفتح طالبان؛ ۱۷۹ شورشی این گروه در شمال افغانستان کشته شدند.

به گزارش افغان نیوز: دفترمطبوعاتی قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز دوشنبه (۲۶حمل) با نشر خبرنامه گفته است که از آغاز این عملیات، تاکنون در ولایت های بدخشان، قندوز، بغلان، بلخ، سرپل و فاریاب ۱۷۱ تن به شمول ۱۵ تن از فرماندهان  شورشیان که ۶ تن آنان خارجی بوده کشته و ۷۷ تن دیگر بشمول چهار فرمانده محلی شان زخمی شده اند.

در خبرنامه قول اردوی شاهین آمده که در جریان این درگیری ها ۷ تن از منسوبین قوای مسلح نیز کشته و ۱۱ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

در همین حال، در اعلامیه‌ گروه طالبان آمده است که هدف از این عملیات گرفتن ساحات وسیع، شهرها و مراکز است. طالبان با شروع عملیات بهاری خود از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان خواسته‌اند که از دشمنی بی دلیل با آن‌ها خودداری کنند.

همچنان این گروه تصریح کرده که ترجیح می‌دهد که به عوض کشتن نیروهای امنیتی، اردو، پولیس و جناح‌های حامی دولت با آن‌ها یکجا شود.

طالبان به صورت غیر مستقیم گفته‌اند که عملیات بهاری آن‌ها جوابی به عملیات حکومت به نام "خالد" است و گفته‌اند که عملیات دولت به این معنی است که می‌خواهد از راه زور به اهداف خود برسد.

این در حالی است که چند روز قبل دولت افغانستان عملیات بهاری‌ نظامیان افغان را در یک جلسه امنیتی، تحت نام 'خالد' اعلام کرد.

تلفات سنگین طالبان پس آغاز عملیات الفتح در شمال کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد