تلفات-سنگین-هراس-افگنان-در-ولسوالی-شیرزاد-ننگرهار

دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار اعلام نموده که در نتیجه درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در ولسوالی شیرزاد این ولایت، ۲۷ عضو این گروه کشته شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: در یک خبرنامه دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار که روز شنبه، ۲۴ حمل نشر شد، آمده است که افراد مربوط به گروه طالبان جمعه‌شب گذشته با استفاده از موترهای باربری در نزدیکی ساختمان ولسوالی شیرزاد دو حمله پی‌هم انتحاری را انجام دادند و پس از آن بر ساختمان این ولسوالی حمله کردند.

به نقل از خبرنامه، در پی درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان، افزون بر کشته شدن ۲۷ عضو گروه طالبان، ۳۲ عضو این گروه زخمی شده‌اند. هم‌چنان در این درگیری دو نیروی امنیتی کشته شده‌ و ۸ سرباز دیگر زخم برداشته‌اند. دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار گفته است که وضعیت دو نفر از زخمیان نیروهای امنیتی وخیم گزارش شده است.

 این حملات در حالی انجام می‌شود که گروه طالبان عملیات بهاری خود را تحت نام «الفتح» اعلام کرده و از تشدید جنگ علیه نیروهای امنیتی افغان و مأموریت حمایت قاطع خبر داده است. در سوی دیگر، وزارت دفاع ملی در واکنش به اعلام این عملیات گفته است که این گروه پس از شکست‌های متواتر در برابر نیروهای امنیتی، می‌خواهد «مورال کاذب برای جنگ‌جویان خود خلق کند و از همین رو، به پروپاگندا و تبلیغات اتکا می‌کند

همه سال با آغاز فصل بهار، جنگ میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان تشدید می‌شود و هردو طرف آماده‌گی‌شان را برای اجرای عملیات بهاری اعلام می‌کنند.

تلفات سنگین هراس افگنان در ولسوالی شیرزاد ننگرهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد