تلفات-غیرنظامیان-در-کشور-درصد-کاهش-یافته-است

هیئت معاونیت ملل متحد (یوناما) در گزارش تازه اش اعلام کرده که تلفات غیرنظامیان در نیمه اول سال ۲۰۲۰ میلادی در افغانستان نسبت به نمیه اول سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: در گزارش این سازمان که امروز دو شنبه(6، اسد) منتشر شده، آمده است که در نیمه اول سال جاری میلادی یک هزار ۲۸۲ غیرنظامی کشته و دو هزار ۱۷۶ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند و این رقم نسبت به تلفات غیرنظامیان در نمیه اول سال گذشته کاهش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

در گزارش یوناما آمده است که جنگ افغانستان همچنان به عنوان یکی از مرگبارترین جنگ های جهان برای غیرنظامیان است و در آمار تلفات غیرنظامیان که از سوی طالبان و نیروهای امنیتی افغان صورت گرفته کاهش نیامده. این گزارش گفته است که دلیل عمده کاهش تلفات غیرنظامیان در عملیات های نیروهای نظامی بین المللی و شاخه خراسان گروه داعش است.

دیبرا لاینز نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان گفته است: «در شرایطی که دولت افغانستان و طالبان، برای گردهم آمدن بر سر میز مذاکره برای گفتگوهای صلح، فرصتی تاریخی دارند، حقیقت غم انگیز این است که جنگ به صورت دوامدار هر روز به افراد ملکی آسیب وحشتناکی وارد می کند».

لاینز افزوده: «من از همه طرف های درگیر می خواهم که در مورد حوادث وحشتناک و آسیب هایی که آنها به مردم افغانستان سبب می شوند و در این گزارش مستند سازی شده است، تامل کنند تا برای توقف کشتار، تصمیم قاطع بگیرند و به میز مذاکره حاضر شوند».

این درحالی است که امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که اکثریت مطلق مردم افغانستان به جای نظام طالبانی، مدافع و خواهان جمهوریت اند و طالبان از نگاه سیاسی شکست خورده اند.

تلفات غیرنظامیان در کشور 13 درصد کاهش یافته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد