تلفات-مرگبار-طالبان-در-نورگرام-ولایت-نورستان

وزارت امور داخله اعلام نموده که در نتیجه حملات هوایی نیروهای امنیتی در ولسوالی نورگرام ولایت نورستان، تلفات سنگینی به طالبانن مسلح وارد شده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت آمده است که طالبان شب گذشته تحرکاتی را در ولسوالی نورگرام ولایت نورستان انجام داده و با نیروهای پولیس درگیر شدند. در این درگیری دشمنان تلفات سنگین دیده و از ساحه فراری شده اند .

اعلامیه افزوده است که قوای هوایی افغان دشمان را تعقیب نموده و مورد آماج هوایی هدفمند قرار داند که در نتیجه حاجی گل ولد عبدالجبار باشنده ولسوالی دوآب مسوول قطعه 20 نفری طالبان، جنت گل باشنده ولسوالی نورگرام مسوول نظامی طالبان و ولسوال اسبق نام نهاد این گروه، منصور ولد شیرین داد باشنده ولسوالی نورگرام عضو کلیدی گروه طالبان، عاطف باشنده ولسوالی نورگرام عضو کلیدی، میر اکبر ولد شجاع خان، انارگل، ذبیح الله و قاری لغمانی باشنده ولایت لغمان عضو کلیدی گروه طالبان کشته شدند که اجساد تعداد شان هنوز هم در میدان جنگ باقی مانده است.

ولايت نورستان از نگاه موقعيت جغرافيايى يک منطقۀ کوهستانى است که در زمان هاى قديم بنام کافرستان ياد مى شد و بلور يا بلورستان نام ديگر اين ولايت ميباشد؛ اما بايد گفت که در چند سال اخیر مانند سایر ولایات افغانستان از لحاظ امنیتی در امان نبوده و هرازگاهی مورد حملات تروریستی قرار گرفته است.

تلفات مرگبار طالبان در نورگرام ولایت نورستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد