تمدید-سفر-مقام‌های-طالبان-به-معنای-عدم-تعهد-به-حقوق-زنان-است

مسوول بخش زنان دیدبان حقوق بشر می‌گوید که تصمیم امریکا برای تمدید معافیت سفر مقام‌های امارت اسلامی به معنی تعهد نداشتن به حقوق زنان است.

به گزارش افغان نیوز؛ هدر بار، مسوول بخش زنان دیدبان حقوق بشر روز شنبه(28 جوزا) در ریشته توییتی گفته است: «تمدید این معافیت حامل این پیام روشن می‌تواند باشد که جامعه بین‌المللی هیچ تعهد واقعی به حقوق زنان ندارد».

خانم بار گفته است که پایان دادن به معافیت سفر به معنای دست کشیدن از تعامل با طالبان نیست.

بار از امریکا و غرب می‌خواهدکه از هر طریق ممکن با طالبان در کابل و دوحه تعامل داشته باشند اما؛ تاکید می‌کند که با «سفرهای شیک به آنها مشروعیت» ندهند.

او افزوده: «اجازه ندهید بدرفتاری‌های شدید در برابر زنان و دختران بدون عواقب باشد».

سازمان دید‌بان حقوق بشر پیش از این نیز خواستار ممنوعیت سفر مقامات بلندپایه امارت اسلامی طالبان از جمله ملاهبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان؛ عبدالحق وثیق، رییس استخبارات و شیخ محمد خالد حنفی، وزیر امر به معروف شده بود. به گفته این سازمان، افراد مذکور در نقض جدی حقوق بشری دست دارند.

مقام‌های امارت اسلامی همواره هرگونه نقض حقوق بشر از جمله زنان را رد کرده‌اند.

این در حالی است که معافیت سفر مقامات ارشد امارت اسلامی در ۲۰ جون (۳۰ جوزا) پایان می‌یابد.

مجله فارن پالیسی گزارش داده که امریکا در حال بررسی تمدید معافیت سفر رهبران طالبان است. این رسانه روز گذشته گزارش داد که امریکا درگیر یک بحث داخلی درباره تمدید معافیت دوران ترامپ است که به رهبران طالبان اجازه می‌دهد به خارج از افغانستان سفر کنند.

تمدید سفر مقام‌های طالبان به معنای عدم تعهد به حقوق زنان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد