طرح-ارزیابی-اسناد-مدارس-دینی-به-زودی-اجرایی-می‌شود

معاون اداری رییس‌الوزاری طالبان در دیدار با برخی از علمای ولایات شمالی گفته‌است که طرح ارزیابی اسناد مدارس دینی به زودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، شب گذشته (یکشنبه ۲۵ ثور) با نشر توییتی گفت:«مولوی عبدالسلام حنفی؛ معاون اداری ریاست‌الوزرا با جمعی از علما و محاسن‌سفیدان ولایت‌های بلخ و جوزجان در کابل دیدار کرده‌است.»

سمنگانی افزوده که هیات مهمان پیشنهادات‌شان را درباره‌ مسایل مختلف از جمله‌ مشکلات افغان‌های مقیم خارج از کشور و ارزیابی‌ اسناد مدارس دینی، ابراز داشتند.

مولوی حنفی در این دیدار به آنان اطمینان داده آنچنان‌که دولت طالبان «از همه ملت افغانستان است»، مسئولان طالبان تمام کوشش‌های‌شان را در زمینه حل سایر مشکلات مردم به‌ خرج می‌دهند.

وی گفته‌است که طرح ارزیابی اسناد مدارس دینی ترتیب گردیده و به زود‌ترین فرصت به اجرا گذاشته می‌شود.

این در حالی است که قبلا مولوی عبدالباقی حقانی؛ سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان در یک نشست آنلاین با نمایندگان دانشگا‌ه‌ها از آغاز ارزیابی اسناد تحصیلی عالمان دین خبر داده و گفته‌بود که در آینده‌ نزدیک روند ارزیابی اسناد عالمان دین آغاز خواهد شد.

در همین حال، وی اطمینان داده‌بود که این روند، با شفافیت کامل به‌پیش خواهد رفت.

طالبان در نظر دارند هزاران مدرسه دینی را در سراسر کشور تاسیس کنند؛ طرحی که نگرانی‌ها درباره توسعه افراط‌گرایی در میان نسل جوان را به شدت افزایش داده‌است.

این تصمیم طالبان واکنش نهادهای حقوق بشری را نیز برانگیخت. به گفته منتقدان، طالبان برای تاسیس هزاران مدرسه دینی، پول دارند؛ اما توان مبارزه با فقر و بیکاری را ندارند و مکاتب دخترانه را باز نمی‌‌کنند.

طرح ارزیابی اسناد مدارس دینی به زودی اجرایی می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد