توصیه-امریکا-و-متحدانش-به-شهروندان‌شان-اوکراین-را-فوری-ترک-کنید

امریکا و متحدانش از شهروندان‌شان خواسته‌اند که اوکراین را به صورت فوری ترک کنند تا از حمله روسیه در امان بمانند.

به گزارش افغان نیوز؛ امریکا و دیگر متحدانش از شهروندان شان خواسته است که هرچه سریع‌تر اوکراین را ترک کنند تا از تهاجم روسیه از جمله حمله هوایی که واشنگتن روز جمعه گفت ممکن است هر زمانی رخ دهد، در امان بمانند.

 امریکا و اروپا هشدارهای خود را در مورد حمله قریب‌الوقوع به اوکراین افزایش داده‌اند.

اما؛ روسیه کشورهای غربی را به «دروغ‌پراکنی» متهم کرده و گفته است که با این روش می‌خواهند «اقدامات تهاجمی» خود را بپوشانند.

مقام‌های امریکایی به تاز‌گی گفته‌اند که روسیه می‌تواند پیش از پایان بازی‌های المپیک زمستانی در ۲۰ ماه جاری میلادی که در چین برگزار شده است، به اوکراین حمله کند و ممکن است به دنبال تصرف کیف و سایر شهرهای اوکراین باشد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا، گفته است که امریکایی‌ها در صورت ماندن در اوکراین نمی‌توانند انتظار تخلیه نظامی را داشته باشند و باید ظرف ۴۸ ساعت این کشور را ترک کنند.

سالیوان افزوده است که نشانه‌هایی از تشدید تنش‌ها وجود دارد و نیروهای جدید روسی به مرز اوکراین اعزام شده‌اند. به گفته او، وضعیت طوری است که هر زمان ممکن است، تهاجم آغاز شود.

مشاور امنیت ملی امریکا گفته است: «اگر حمله روسیه به اوکراین آغاز شود، احتمالاً با بمباران هوایی و حملات موشکی همراه است که به وضوع باعث تلفات غیرنظامیان از هر ملتی می‌شود».

آسترالیا و نیوزلند آخرین‌ کشورهایی هستند که از شهروندان‌شان خواستند که هرچه زودتر اوکراین را ترک کنند.

بریتانیا، جاپان، لتوانیا، ناروی و هالند پیش‌تر از شهروندانش خواسته بودند که اوکراین را ترک کنند. اسرائیل نیز گفته‌اند که در حال تخلیه بسته‌گان کارمندان سفارت خود است.

این در حالی است روسیه بیش از ۱۰۰ هزار سرباز را در مرز اوکراین مستقر کرده است، اما داشتن هر نوع برنامه برای حمله به این کشور را رد می‌کند.

مسکو از غرب ضمانت‌هایی می‌خواهد که شامل عدم استقرار موشک در نزدیک مرزهایش و نپیوستن اوکراین به ناتو می‌شود.

غرب اما؛ خواست‌های اصلی روسیه را رد کرده است، اما مایل است که در مورد کنترل تسلیحات و نیز اقداماتی برای اعتمادسازی گفتگو کند.

توصیه امریکا و متحدانش به شهروندان‌شان: اوکراین را فوری ترک کنید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد