گفتگوی-بایدن-و-مکرون-در-مورد-بحران-اوکراین

رییسان جمهور امریکا و فرانسه در مورد تلاش‌های دیپلماتیک و بازدارنده در واکنش به استقرار سربازان روسیه در مرزهای اوکراین گفتگو کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ کاح سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که جو بایدن، رییس جمهور امریکا و امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه درباره تنش در مرز روسیه با اوکراین بحث و رایزنی کردند.

روسای جمهور دو کشور درباره تلاش‌های دیپلماتیک و بازدارنده در واکنش به تداوم استقرار نظامی روسیه در مرزهای اوکراین گفتگو کردند.

بایدن و مکرون در این دیدار بر حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید و توافق کردند که به مشورت با متحدان و شرکا از جمله اوکراین ادامه دهند.

امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلستان روز گذشته در گفتگوی تلفنی با محوریت اوکراین، بر لزوم اتحاد ناتو در برابر روسیه و یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای تنش‌های موجود تاکید کردند.

مکرون و جانسون در مورد تداوم همکاری‌ها برای توسعه بسته‌ای از تحریم‌ها که در صورت حمله بیشتر روسیه به اوکراین، فورا عملی خواهد شد، به توافق رسیدند.

این در حالی است که تنش میان امریکا و متحدان اروپایی‌اش با روسیه روی مسئله اوکراین افزایش یافته و این تنش با استقرار نیروی 100 هزار نفری مسکو در مرز با کراین تشدید شده است.

امریکا و متحدان غربی‌اش روسیه را متهم به حمله بر اوکراین کرده که این اتهام همواره ازسوی مسکو رد شده است.

گفتگوی بایدن و مکرون در مورد بحران اوکراین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد