هشدار-بایدن-به-روسیه-ناتو-در-حالت-آماده‌باش-قرار-دارد

رییس جمهور امریکا هشدارداده است که پیمان اتلانتیک شمالی«ناتو» در صورت اشغال اوکراین توسط روسیه، در حالت آماده باش قرار دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ جو بایدن، رییس جمهور امریکا در دیدار با اولاف شولتس، نخست وزیر آلمان هشدار داده است که در صورت حمله روسیه که معنی آن عبور تانک‌ها و سربازان از مرز اوکراین است، خط لوله گاز جریان شمالی-2 (نورد استریم ۲) را متوقف خواهیم کرد.

بایدن هشدار داد در صورت حمله روسیه به اوکراین واشنگتن تحریم‌های بی سابقه اقتصادی را علیه مسکو اعمال خواهد کرد.

نخست وزیر آلمان که برای نخستین بار در این مقام به واشنگتن سفر کرده در دیدار با ریيس جمهور امریکا در خصوص موضوعات متنوعی از جمله تنش‌های میان روسیه و اوکراین گفتگو کردند.

در نشست خبری که رهبران دو کشور در کاخ سفید برگزار کردند، بایدن و شولتس بر لزوم اتخاذ تمهیدات بازدارنده در برابر اقدامات تهاجمی و تجاوزگرایانه روسیه به اوکراین تاکید کردند.

ریيس جمهوری امریکا همچنین در بخشی از اظهارات خود تاکید کرد در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند، یک واکنش یکپارچه از سوی ناتو در انتظار این کشور خواهد بود.

این در حالی است خط انتقال گاز طبیعی «جریان شمالی-2» که نزدیک به 10 میلیارد یورو هزینه برداشته است، طبق برنامه‌ریزی‌ها انتظار می‌رود سالانه 55 میلیارد مکعب گاز روسیه را از طریق دریای بالتیک به آلمان منتقل کند.

 

هشدار بایدن به روسیه: ناتو در حالت آماده‌باش قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد