ثبت-هزار-قضیه-جناٸی؛-کابل-در-جایگاه-نخست-قرار-گرفت

لوی ثارنوالی کشور می‌گوید که از ابتدای سال مالی ۱۳۹۹ الی ربع سوم سال جاری، ۲۷ هزار و ۸۷۲ قضیه جنایی ثبت و ازاین میان، کابل با ثبت پنج هزارو ۴۶۴ قضیه در جایگاه نخست قرار گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: جمشید رسولی، سخنگوی ثارنوالی، امروز دوشنبه( 17، قوس ) در یک کنفرانس خبری گفت که 27 هزارو 872 قضیه جنایی شامل قتل، رهزنی، سرقت، جرایم اخلاقی، قاچاق انسان، لت و کوب، مجروحیت، کیسه‌بری، جعل و تذویر، مواد مخدر، جرایم فساد اداری، خشونت علیه زنان، بچه بازی، فریب کاری و اخاذی غیر قانونی بوده است.

آقای رسولی بیان کرد، از این مجموع به تعداد " یک هزارو 650 قضیه قتل، 336 قیضه اختطاف، 6957 قضیه جرایم متفرقه، 4305 قضیه مواد مخدر، 3087 قضیه سرقت، 2088 مورد خشونت علیه زنان، 1366 قضیه مجروحیت، 1165 مورد لت وکوب و 377 قضیه جرایم اخلاقی رسیدگی شده است.

وی افزود: ازاین میان، ولایت کابل با ثبت پنج هزارو 464 قضیه در جایگاه نخست، ننگرهار با ثبت دو هزارو 456 قضیه، در رده دوم و قندهار با ثبت یک هزارو 819 قضیه در جایگاه سوم قرار گرفته است.

به گفته او، از مجموع کل قضایا( یک هزارو 740 ) قضیه آن را جرایم عسکری تشکیل داده که مرتکبین آن منسووبین پولیس و نظامی بوده اند.

آقای رسولی می‌افزاید که همچنان به تعداد " دو هزارو 329 " قضیه دیگر زیر نام جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی به ثبت  رسیده که شامل حملات تروریستی و اختطاف می‌باشد.

او همچنان گفت: " 4 هزارو 305 " قضیه مسکرات به ثبت رسیده که در حدود هشت ونیم تن، تریاک 12 تن جرس و 47 کیلیو گرام تابلیت ک کشف و ضبط گردیده است. در پیوند به این قضیه یک هزارو 966 تن بازداشت شده اند.

سخنگوی ثارنوالی در اخیر تاکید کرد که این آمار قضایا در 34 ولایت افغانستان به شمول کابل به ثبت و رسیدگی شده است. همچنان از ربع اول الی ربع سوم سال مالی؛ از قضایای جنایی، میلیون ها افغانی و 24 هزار 202 دالر امریکایی به شمول چهار میلیون تومان ایرانی و 4هزارو 500 کلدار پاکستانی به خزانه دولت واریز شده است.

گفتنی است که در این اواخر گراف آمار جرایم جنایی در سراسر افغانستان بخصوص در سطح شهر کابل افزایش یافته است. به گفته سخنگوی اداره ثارنوالی؛ کابل با ثبت " پنج هزارو 464 قضیه در جایگاه نخست قرار گرفته است.

ثبت27 هزار قضیه جناٸی؛ کابل در جایگاه نخست قرار گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد