جاده-های-ناهموار-افغانستان-بیشتر-از-جنگ-قربانی-می‌گیرد

بی توجهی مسوولان و عدم مراقبت از جاده ها به ویژه در فصل زمستان، انفجار ماین های کنار جاده‌ای و رفت و آمد وسایط سنگین وزن باعث شده است که هرازگاهی از مسافرین قربانی بگیرد.

به گزارش افغان نیوز: مهدی روحانی، سخنگوی وزارت ترانسپورت، امروز پنج شنبه(16، عقرب ) در یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت که 32 پایه ترازوی ثابت به‌خاطر کنترل موتر های باربری در سراسر کشور وجود دارد که از این میان 9 پایه آن مربو به وزارت مالیه و گمرکات می باشد.

آقای روحانی افزود:  بخاطر حفظ و مراقبت جاده ها و جلوگیر از فساد در شاهراه ها و بارگیری بیش از حد معیار وسایر نقلیه، این وزارت پلان دارد تا سیستم ( دیجیتال ) را بجای ترازو های ثابت در شاهراه های کشور ایجاد کند. بنابراین، با دیجیتال سازی ترازوها در کشور، میزان تخلفات پایین آمده و از تخریب جاده ها جلوگیری خواهد شد.

روحانی بیان کرد، وزارت فواید عامه بخاطر حفظ و مراقبت جاده ها، گروهی از کارمندان را با ترازو های سیار در هشت زون کشور استخدام کرده اند. هرگاه موتر ها اضافه بار باشند، جواز سیر/ جواز رانندگی آن را گرفته شده و به وزارت ترانسپورت و ریاست ترافیک سپرده می‌شود.

سخنگوی وزارت ترانسپورت گفت: مسوولان ترازو های ثابت و ترازو های سیار هر ده  روز به وزارت فواید عامه گزارش شان را ارایه می‌کنند. به باور وی، در سال های گذشته یکی از دلایلی عمده تخریب جاده ها در شاهراه های کشور همین بار کردن بیش از حد موتر های باربری بوده است که با تطبیق سیستم جدید( دیجیتالی شدن ترازوها ) این مشکل رفع خواهند شد.

این در حالی است که بی توجهی مسوولان و عدم مراقبت از جاده ها به ویژه در فصل زمستان، انفجار ماین های کنار جاده‌ای و رفت و آمد وسایط سنگین وزن، باعث تخریب این شاهراه ها گردیده و میزان تلفات را در این اواخر بیشتر کرده است.

جاده های ناهموار افغانستان بیشتر از جنگ قربانی می‌گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد