جامعه-جهانی-در-قبال-افغانستان-تعهد-درازمدت-دارد

شورای عالی مصالحه‌ی ملی در پیوند به کنفرانس ژنو اعلام نموده که ادامه کمک‌ها برای چهارسال آینده بیانگر تعهد درازمدت جامعه‌ی جهانی در حمایت از افغانستان می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این شورا که امروز چهار شنبه(5، قوس) منتشر شده، آمده است که از برگزاری موفقانه‌ی کنفرانس ۲۰۲۰ ژنو در باره‌ی افغانستان و تعهد کمک‌ برای چهارسال آینده استقبال می‌کنیم.

شورای عالی مصالحه‌ی ملی می‌افزاید که وضع شرایط از سوی جامعه جهانی، کشور ما را در استفاده‌ی بهینه از کمک‌ها، تحکیم مردم‌سالاری، حکومت‌داری خوب، تحکیم حاکمیت قانون، ارایه‌ی خدمات بهتر، تأمین حقوق زنان و اقلیت‌ها و پاس‌داری از آزادی‌های سیاسی-مدنی و مبارزه با فساد کمک می‌کند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در این اعلامیه از حمایت قاطع جامعه‌ی جهانی از تلاش‌های صلح، مذاکرات دوحه، برقراری آتش بس و کاهش خشونت استقبال نموده و گفته است که موفقیت تلاش‌های صلح در افغانستان و دست‌یافتن به راه حل سیاسی مستلزم اجماع داخلی، حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی می‌باشد.

در اعلامیه آمده است که شورای عالی مصالحه‌ی ملی از زحمات و تلاش‌های کشور دوست فلند، نمایندگی سازمان ملل متحد، وزارت مالیه و وزارت امورخارجه در برگزاری موفقانه این نشست قدردانی می‌‌کند.

عبدالله همچنان تصریح نموده که افغانستان در مرحله‌ی کنونی به حمایت و پشتیبانی جامعه‌ی بین‌المللی نیاز دارد. حضور گسترده و اجماع بین‌المللی در حمایت از افغانستان و تلاش‌های صلح در کنفرانس ژنو بیانگر تعهد درازمدت جامعه‌ی جهانی در حمایت از افغانستان می‌باشد.

این درحالی است که کنفرانس بین المللی ژنو برای تداوم همکاری با دولت افغانستان شام روز (سه شنبه) در سوئیس پایان یافت.

کشورهای شرکت کننده در نشست ژنو متعهد شدند که در چهار سال آینده بیش از ۱۲ میلیارد دلار به افغانستان کمک کنند.

جامعه جهانی در قبال افغانستان تعهد درازمدت دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد