طالبان-از-کمک‌های-بشردوستانه-۱۰-درصد-باج-می‌گیرند

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که اروپا باج گیری ده درصدی طالبان را از کمک‌های بشردوستانه یک عمل ضد انسانی عنوان نموده است‌.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز چهارشنبه(۱۵، دلو) در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است که یکی از مسایل عمده برای ما رسانیدن کمک‌های اضطراری برای مردم در ساحات طالبان است که اسیر گونه زنده گی می‌کنند.

وی‌می‌افزاید: متاسفانه هر باری که از روش‌های مختلف تلاش صورت گرفته تا به این ساحات سخت رس رسیدگی صورت گیرد، طالبان از موسسات ده درصد باج مطالبه نموده اند. 
صالح می‌گوید که این موضوع را در دیدار امروز با هیات اروپایی مطرح نمودیم. آنها با صراحت گفتند که باج گیری از کمک‌های بشردوستانه یک عمل ضد انسانی است و اروپا آنرا محکوم می‌نماید. 

معاون اول ریاست جمهوری گفت که در شماری از دهکده‌های کشور همین اکنون دسترخوان ملی به بن‌بست برخورده است؛ زیرا تروریستان و دزدان متعلق به گروه طالبان مطالبه ده درصد باج را دارند. 

به اساس این برنامه، برای هر خانواده باید معادل پنجاه دالر کمک شود اما طالبان میخواهند پنج دالر را بزور اخذ و به مصارف شخصی، مصارف ترور و قرارگاه های خود جهت بدهند. 
آقای صالح‌ از موقف اصولی و ارزش محور جامعه اروپا سپاس نموده و می‌گوید: ما متعهد هستیم که به استقلال و بی‌طرفی موسسات کمک‌رسان حرمت نهادینه داشته و آنرا مستحکم سازیم. در عین حال تلاش داریم برای هموطنان ملکی ما که در ساحات طالب اسیر گونه زنده گی دارند، کمک رسانی نماییم. 

این درحالی است که معاون اول روز گذشته گفت: جنگ علیه هر چه طالب نیست، آغاز شده و نیاز است که هرکه طالب نیست برضد این گروه جهل و وحشت بسیج شود.

طالبان از کمک‌های بشردوستانه ۱۰ درصد باج می‌گیرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد