جذب-جوانان-ننگرهاری-به-گروه-داعش-در-بدل-دالر

شماری از اعضای شورای ولایتی ننگرهار با ابراز نگرانی می گویند که گروه تروریستی داعش در برخی از ولسوالی های این ولایت، جوانان را در بدل ۵۰۰ دالر به صفوف جنگ دعوت می کند.

به گزارش افغان نیوز: نلوفر عزیز عضوی شورای ولایتی ولایت ننگرهار  امروز دو شنبه( 6جوزا) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز گفت که ناامنی ها در این ولایت نسبت به سال گذشته افزاریش یافته است؛ زیرا گروه های تروریستی داعش و طالب به گونه ای گسترده در برخی از ولسوالی ها فعالیت دارند و هرازگاهی دست به حملات تروریستی می زنند.

خانم عزیز افزود که امکان دارد وضعیت امنیتی در این ولایت از این هم وخیم تر گردد؛ زیرا در جریان ماه مبارک رمضان فعالیت این دو گروه بیشتر شده و بیش از  پنج انفجار در جریان 20 روز توسط این دو گروه تروریستی به صورت جداگانه، صورت گرفته است.

وی گفت: ولایت ننگرهار  یکی از ولایات هم مرز افغانستان با کشور پاکستان است و از این لحاظ می تواند یک کمپنی تولید طالب و داعش محسوب شود. وی افزود؛ در والسوالی های مومندره، چپرهار و شینواری این ولایت گروه داعش فعالیت گسترده دارد؛ اما طالبان در والسوالی های خوگیانی، حسارک، شیرزاد و سایر مناطق ناامن با قتل و کشتار، امنیت را برای مردم این ولایت تبدیل به خیال کرده اند.

بانو عزیز می گوید؛ میزان سربازگیری گروه داعش در ولسوالی های که این گروه فعالیت دارد گسترش یافته و دلیل اصلی جلب و جذب مردم ملکی به صفوف جنگجویان این گروه فقر، بیکاری و معاش کم در ادارات می باشد.

نیلوفر عزیز همچنان گفت که جنگجویان این گروه خلاف ادعای دینی شان عمل می کنند و از قتل و کشتار ملا امام مسجد گرفته تا مردم عادی رحم نمی کنند. اما نیروهای امنیتی ضمن اینکه به حالت دفاعی قرار دارند، در مقابل 5هزاری داعشی تعداد کمی اند.

وی گفت که نیروهای امنیتی به دلیل کم بودن شان نمی توانند امینت این ولایت را تامین کنند، بنابراین برخی از وکلا یک تعداد از نیروهای امنیتی را به گونه خدمتی برای خودشان مقرر نموده  و مشکلات را زیادتر ساخته اند.

خانم عزیز همچنان گفت که دولت در پاسخ به خواستار همکاری در عرصه تامین امنیت به ما وعده های زیاد داده است اما هنور هیچ یکی از این وعده ها را عملی نکرده است.

ذبیح الله زمری عضو دیگر شوری ولایتی ننگرهار در پیوند به ناامنی از سوی گروه تروریستی داعش گفت که فعالیت وحشیانه این گروه در ماه مبارک رمضان در والسوالی ها و مرکز این ولایت گسترش یافته است.

زمری افزود؛ این گروه خلاف ارزش های دینی و اسلامی شان عمل می کند، حتی در ماه مبارک رمضان نیز از قتل و کشتار بی رحمانه ملا امامان مسجد و مردم عادی دست بر نمی دارد. بنابراین وضعیت کنونی تاثییر ناگواری بر حالت روحی و روانی مردم گذاشته است.

او می گوید که مردم از افزایش همه روزه ای ناامنی نگران اند، اما دولت هر روز سنک دستگیری افرادی وابسته به این گروه های تروریستی را به سینه می زند، درحالیکه اگر واقعیت داشته باشد، پس چرا در اوضاع امنیتی این ولایت هیچ تغییری نمی آید؟

آقای ازمری این ادعای حکومت وحدت ملی را نمایشی خوانده گفت که دولت بخاطر سرگرم نگداشتن مردم و رسانه ها، جنگجویان این گروه های تروریستی بصورت خیالی بازداشت می کند.

جذب جوانان ننگرهاری به گروه داعش در بدل 500 دالر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد