جزئیات-حملات-اخیر-طالبان-بر-روند-انتخابات-ریاست-جمهوری

گروه طالبان با نشر اعلامیه تصریح نموده است که در نتیجه ۵۳۱ حمله بر روند انتخابات ریاست جمهوری ۴ ولسوالی، ۱ بیس، ۱ حوزه و ۷ پوسته فتح و ۴۲۲ عسکر و پولیس کشته و زخمی شده اند.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان امروز یک شنبه(7، میزان) با نشر اعلامیه گفته است که در مجموع ۵۳۱ حملات انجام یافته، ۴ ولسوالی، ۱ بیس، ۱ حوزه و ۷ پوسته فتح و ۴۲۲ عسکر و پولیس کشته و زخمی شده اند.

اعلامیه افزوده است که عملیات تند الفتح مجاهدین در ولایت های کابل، کنر، پکتیا، پروان، میدان وردک، غزنی، لغمان، پکتیکا، خوست، لوگر، بلخ، کاپیسا، جوزجان، بامیان، ننگرهار، بدخشان، قندوز، تخار، نورستان، سرپل، هلمند، هرات، نیمروز، قندهار، فراه، بادغیس، فاریاب، دایکندی و زابل بر افراد امنیتی و مراکز انتخاباتی انجام یافته است.

سخنگوی طالبان تصریح نموده است که در جریان این عملیات ها؛ ولسوالی های بهارک، خواجه غار و چاه آب ولایت تخار، ولسوالی درزاب (جوزجان) ، یک بیس بزرگ در بغلان، یک حوزه امنیتی در پکتیکا و ۷ پوسته در قندوزُ غزنی و کاپیسا به گونه کامل فتح شد.

در طی این عملیات ها؛ به شمول ۳ قوماندان ۲۵۸ عسکر، پولیس و اربکی ها که مشغول امنیت مراکز انتخاباتی بودند، کشته و ۱۶۴ تن دیگر زخمی شدند.

در اعلامیه طالبان همچنان افزوده شده است که ۲۲ عراده تانک های هاموی و ۴ موتر رینجر دشمن از بین رفت و یک تانک هاموی، ده ها میل سلاح های سبک و سنگین و مهمات زیادی بدست مجاهدین آمد.

ذبیح الله مجاهد تصریح نموده است که اداره کابل تلاش دارد تا مقاطعه مردم با توطئه انتخابات را مخفی نماید و این پروسه امریکایی را کامیاب جلوه بدهد.

این درحالی است که رئیس جمهور غنی هنگام رای دهی با اشاره به تعهد به افغانستان آباد و آزاد و فداکاری های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی در حفاظت از نظام و مردم سالاری حتی از فدا نمودن جان های شان دریغ نکردند.

جزئیات حملات اخیر طالبان بر روند انتخابات ریاست جمهوری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد