جلوگیری-از-انفجار-حلقه-ماین-در-کابل-و-قندهار

مقام‌های امنیتی کشور اعلام نموده اند که نیروهای امنیتی از انفجار ۴۰ حلقه ماین که از سوی گروه طالبان در ولایت‌های قندهار و کابل جاسازی شده بودند، جلوگیری کردند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت دفاع ملی کشور که امروز چهار‌شنبه(2، میزان) منتشر شده، آمده است که دیروز طالبان 28 حلقه ماین های مختلف النوع را در مربوطات ولسوالی میوند و 10  حلقه در مربوطات ولسوالی شاه ولیکوت ولایت قندهار به منظور هدف قراردادن مردم ملکی جاسازی کرده بودند.

وزارت دفاع تصریح نموده که این ماین ها پیش از انفجار توسط پرسونل بیدار و زحمت کش تیم های انجنیری قول اردوی ۲۰۵ اتل کشف و  انفجار داده شد.

در همین حال، وزارت امور داخله نیز با نشر اعلامیه گفته است که منسووبین پولیس قوماندانی امنیه ولایت کابل، از دو انفجار ماین‌های جاسازی شده توسط تروریستان در ساحات کوته سنگی ناحیه پنجم شهر کابل و قلعه حیدرخان ولسوالی پغمان جلوگیری نمودند.

در اعلامیه آمده است که این ماین‌ها، در کنارجاده‌های پر رفت و آمد مردم از سوی تروریستان جاسازی گردیده بودند که پس از کشف از سوی نیروهای پولیس، خنثی و از انفجار آن‌ها جلوگیری گردید.

این درحالی است که سخنگوی وزارت امور داخله کشور می‌گوید که شبه‌نظامیان گروه طالبان در خلال دو هفته گذشته ۹۸ غیرنظامی را در سراسر افغانستان کشته و ۲۳۰ تن دیگر را زخمی کردند.

جلوگیری از انفجار 40 حلقه ماین در کابل و قندهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد