جلوگیری-از-انفجار-پنج-حلقه-ماین-در-ولایات-لوگر-و-فراه

وزارت امور داخله کشور اعلام نموده که منسوبین پولیس ملی در ولایت‌های لوگر و فراه، ضمن کشف ۲۰ کیلوگرام مواد انفجاری، از انفجار پنج حلقه ماین نیزجلوگیری کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز سه شنبه(5، حمل) منتشر شده، آمده است که نیروهای پولیس ملی، برعلاوه کشف وخنثی پنج حلقه ماین کنار جاده‌ای در مربوطات ولایت های لوگر و فراه، 20 کیلوگرام مواد انفجاری را در ولایت هرات نیز کشف و خنثی نموده اند.

اعلامیه افزوده است که هراس افگنان، چهارحلقه ماین در روستای عمر آباد و پورک مربوط مرکز و ولسوالی بره کی برک ولایت لوگر و یک ماین کنار جاده را درمربوطات ولسوالی انار دره ولایت فراه به هدف انجام حملات هراس افگنانه جاسازی کرده بودند که پیش از انفجار، دراقدام سریع منسوبین پولیس قطعات خاص و پولیس امنی کشف وخنثی شد.

هم چنان، نیروهای پولیس ملی با اجرا یک عملیات اوپراتیفی در مربوطات ناحیه دهم شهر هرات، 20 کیلوگرام مواد انفجاری و مقداری فلیته ثانیه سوز را کشف وبدست آورده اند.

وزارت داخله تصرحی نموده است که هراس افگنان، می‌خواستند از این مواد انفجاری در طراحی وسازماندهی حملات تروریستی در بخش‌های ولایت هرات استفاده کنند.

این درحالی است که شورای امنیت ملی اعلام نموده که گروپ نخست تماس صلح دولت افغانستان از طریق یک کنفرانس ویدیویی با اعضای طالبان گفت‌وگو کرده است.

به نقل از اعلامیه، در این کنفرانس ویدیویی که دونیم ساعت ادامه داشته، روی تمامی ابعاد کاهش خشونت، مذاکرات مستقیم و آتش‌بس دایمی و وسیع در کشور بحث شده است.

جلوگیری از انفجار پنج حلقه ماین در ولایات لوگر و فراه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد