جلوگیری-از-حملات-تروریستی-در-ارزگان،-بلخ-و-جوزجان

وزارت دفاع ملی کشور اعلام نموده که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از حملات تروریستی و گروهی طالبان مسلح بر بخش‌های مختلف ولایت‌های ارزگان، بلخ و جوزجان جلوگیری کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز شنبه(28، سرطان) منتشر شده، آمده است که روز گذشته گروهی از طالبان مسلح پلان حمله بر بخش هایی از  روستای«چهار سای» ولسوالی فیض آباد جوزجان را داشتند؛ اما در نتیجه درگیری با نیروهای امنیتی 6 عضو این گروه کشته شدند. هم‌چنان مقداری از سلاح و مهمات آنان نیز تخریب گردیده است.

وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر گفته است که روز گذشته گروهی از طالبان پلان حمله بر نیروهای ملی دفاعی کشور را در ولسوالی های«دهراود» و «خاص ارزگان» ولایت ارزگان را داشتند؛ اما نیروهای ملی دفاعی کشور از تطبیق این پلان جلوگیری کردند که در این جریان ۶ طالب کشته و ۴ عضو دیگر این گروه زخمی شدند. هم چنان در این جریان ۲ مخفیگاه دشمن،۳ میل کلاشینکوف،۱ میل پیکا و ۱ میل دهشکه تخریب شده است.

همچنان در اعلامیه دیگر آمده است که طالبان مسلح روز گذشته پلان حمله  بر روستاهای «فولاد»و «ارزگاتی» در ولسوالی چمتال و روستای «چک شیراحمد» در ولسوالی چهاربولک ولایت بلخ  را داشتند؛ اما نیروهای ملی دفاعی کشور، از تطبیق این پلان دشمن جلوگیری کردند که در نتیجه ۷ طالب کشته و ۶ تن دیگر زخم برداشتند.

این درحالی است که رئیس جمهور غنی و مشاور امنیت ملی امریکا طی یک تماس تلفنی، نگرانی های شان‌را در خصوص افزایش خشونت ها از سوی طالبان ابراز نموده و خاطرنشان کردند که مذاکرات مستقیم بین حکومت افغانستان و طالبان باید هرچه زودتر آغاز گردد.

جلوگیری از حملات تروریستی در ارزگان، بلخ و جوزجان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد