جلوگیری-از-حمله-طالبان-بر-ولسوالی«بالامرغاب»-بادغیس

نیروهای ملی دفاعی کشور از حمله طالبان بر ولسوالی«بالامرغاب» ولایت بادغیس جلوگیری کرده اند و در نتیجه این رویداد، ۱۷ جنگجوی این گروه کشته و زخمی شدند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دفاع ملی کشور، امروز شنبه(18، اسد) با نشر اعلامیه گفته است که عصر روز گذشته، طالبان پلان داشتند که در بخش هایی از ولسوالی«بالامرغاب» ولایت بادغیس بر نیروهای ملی دفاعی کشور حمله کنند.

اعلامیه افزوده است که نیروهای ملی دفاعی کشور از تطبیق این پلان دشمن جلوگیری کردند و در این جریان ۵ طالب کشته و ۱۲ طالب دیگر زخمی شدند.

رییس جمهور غنی در مراسم لویه جرگه مشورتی صلح تصریح نمود که ما به کسی باج نمی دهیم و به فصیله مردم در جرگه مشورتی ارزش قایل هستیم اما طالبان تهدید کرده اند که اگر ۴۰۰ زندانی شان آزاد نشوند، خشونت ها را افزایش می دهند.

این درحالی است که رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان می‌گوید که بی‌توجهی حکومت و جامعه جهانی به جوانب حقوق بشری آزادی زندانیان طالبان تأسف‌بار بوده و می‌تواند عواقب نگران‌کننده‌ای برای عدالت قربانی‌محور در روند صلح داشته باشد.

لویه‌جرگه مشورتی صلح، دیروز جمعه(17، اسد) در کابل برگزار شد و قرار شده است که امروز شنبه، هژدهم حوت نیز ادامه یابد. هدف برگزاری این جرگه تصمیم‌گیری درباره رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان است که موضوع رهایی آن‌ها از دلایل تاخیر در گفت‌وگوهای صلح خوانده می‌شود.

جلوگیری از حمله طالبان بر ولسوالی«بالامرغاب» بادغیس

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد