جلوگیری-از-نمایش-تابوت-تا-گشت‌های-سیار-در-کابل

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که تابوت فروشی‌ها اجازه نمایش تابوت و سایر لوازم تدفین در بیرون از دکان‌های خویش را ندارند و سر از روز شنبه، گشت‌های سیار برای جریمه متخلفان را آغاز می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در جلسه شش‌ونیم روز (پنج‌شنبه، ۲۹ عقرب) گفت که با مسوولان رهنمای معاملات که در عقد قرارداد کرایه منازل، هدایات ریاست عمومی امنیت ملی را زیر پا گذاشته‌اند، مطابق قانون برخورد می‌شوند.

معاون نخست رئیس‌جمهور علاوه کرده‌است که ساحه زورآباد عقب هوتل شام پاریس به یک منطقه ممنوعه تبدیل شده و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که حمله لب جر خیزخانه و حملات پی‌هم پیش از آن نیز از همین ساحه صورت گرفته‌است.

آقای صالح تاکید می‌کند که باشندگان محل باید در معرفی خانه‌های مشکوک با نیروهای امنیتی همکاری کنند، در غیر آن، بازرسی خانه‌به‌خانه صورت خواهد گرفت.

همچنان بر اساس فیصله جلسه شش‌ونیم صبح، تابوت فروشی‌ها اجازه نمایش تابوت و سایر لوازم تدفین در بیرون از دکان‌های خویش را ندارند.

در گزارش شش‌ونیم صبح تاکید شده است که تابوت فروشان در لوحه‌های دکان خود تنها اجازه نوشتن عبارت "خدمات تدفین" را دارند و این دستور تا ۴۸ ساعت به طور کامل اجرا خواهد شد.

بر بنیاد فیصله شش‌ونیم صبح، ساختمانی در ناحیه اول که چندی پیش شهرداری کابل بخشی از آن را تخریب کرده بود، اکنون با هزینه دولت به گونه کامل تخریب می‌شود و مالک آن به جرم زیان رساندن به دولت مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

وی از مردم می‌خواهد که موارد فساد اداری را نیز مانند میثاق امنیتی شهر کابل به جلسه شس‌ونیم صبح گزارش دهند تا یک کار اساسی برای محوی فساد در کشور صورت گیرد.

آقای صالح در مورد ادعای یک شفاخانه مبنی بر سرقت جنراتور آن، گفته است که این ادعا یک صحنه‌سازی بوده و سه نفر از مسوولان این شفاخانه بازداشت شده‌اند.

بر اساس گزارش جلسه شش‌ونیم صبح، در ۲۴ ساعت گذشته کابل گواه سه رویداد جنایی بوده که یک نفر در منطقه عاشقان و عارفان به قتل رسیده، اموال یک دکان به سرقت رفته و یک نفر دیگر در درگیری مجروح شده‌است.

همچنان گفته شده که ترافیک کابل سر از روز شنبه گشت‌های سیار برای جریمه متخلفان را آغاز می‌کند و ماموران کم‌کار وزارت مالیه که در امر ثبت موترهای بی پلیت سهل‌انگاری کردند، به داستانی معرفی شده‌اند.

آقای صالح تاکید کرده است، شماری از ساحات که پیاده‌روها از غرفه‌ها پاک‌سازی شده‌بود، خبر رسیده که دوباره از سوی دکانداران غصب شده‌است، لذا پاک‌سازی بار دوم این ساحات با هزینه صاحبان دکان انجام خواهد شد.

معاون نخست رئیس‌جمهور خاطرنشان ساخته است که مذاکره با دست‌فروشان سینمای پامیر تا مندوی در جریان است تا بخشی از جاده را باز کنیم.

او به شهروندان کابل وعده داده است که روز شنبه جدول مقایسه‌یی جرایم قبل و بعد از آغاز جلسات شش‌و‌نیم صبح را به نشر خواهد رساند.

جلوگیری از نمایش تابوت تا گشت‌های سیار در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد