جلوگیری-از-چندین-حمله-مرگ‌بار-طالبان-در-چهار-ولایت

وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که نیروهای پولیس ملی در ولایت‌های کابل، میدان وردک، زابل و قندهار از انفجار چندین حلقه ماین طالبان و حملات تروریستی این گروه جلوگیری کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز دو شنبه(17، سنبله) منتشر  شده، آمده است که طالبان تروریست روز گذشته ۵ حلقه ماين بوشکه ی را در مربوطات ولسوالی سیدآباد ولایت میدان وردک در در شاهراه عمومی کابل_کندهار به هدف آماج قرار دادن مردم ملکی جاسازی نموده بودند؛ اما نیروهای کوماندوی لوای سوم شرق، این ماین ها را کشف و خنثی کردند.

وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر گفته است که دیروز یک گروه از طالبان در ساحه لوی کاریز ولسوالی شاه ولیکوت تجمع نموده پلان داشتند تا بالای نیروهای دفاعی و امنیتی حمله مسلحانه کنند.

در اعلامیه آمده است که نیروهای ملی دفاعی و امنیتی در چارچوب حالت دفاع فعال، دشمن را هدف قرار داده و پلانش دشمن را دفع کردند. در جریان درگیری، ۲۵ طالب کشته شدند و همچنان یک مقدار سلاح و مهمات دشمن تخریب گردید.

همچنان در اعلامیه وزارت دفاع آمده است که دیروز طالبان تروریست، ۴ حلقه ماین را در مربوطات ولسوالی شاه ولیکوت ولایت کندهار، ۲ حلقه را در ولسوالی میزان و ۸ حلقه را در ولسوالی شاه جوی ولایت زابل به منظور هدف قراردادن وسایط نیروهای امنیتی و مردم ملکی جاسازی نموده بودند که خوشبختانه این ماین ها توسط اردوی ملی کشف وخنثی گردیدند.

وزارت دفاع با نشر یک اعلامیه دیگر گفته است که ۱ حلقه ماین بشکه یی که از سوی طالبان در مربوطات « جوان مرد قصاب» ولسوالی پغمان ولایت کابل جاسازی گردیده بود، توسط نیروهای لوای اول فرقه ۱۱۱ کابل کشف و انفجار داده شد.

این درحالی است که روز گذشته نیز وزارت دفاع ملی کشور اعلام نمود که حمله طالبان مسلح در ولایت غزنی با کشته و زخمی شدن ۱۲ طالب به شمول ۲ تروریست پاکستانی با شکست رو به رو شده است. حمله طالبان مسلح بر ولایت قندهار با کشته شدن ۱۰ عضو این گروه عقب زده شده است.

جلوگیری از چندین حمله مرگ‌بار طالبان در چهار ولایت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد