جلوی-خونریزی-و-جنایت-طالبان-باید-گرفته-شود

چهره‌های سیاسی کشور، دولت پاکستان را به مداخله در امور افغانستان متهم کرده و می‌گویند که بیش از این نباید اجازه دهیم خون مردم بی‌گناه توسط گروه طالبان ریخته شود.

به گزارش افغان نیوز؛ سید مهدی انوری، رئیس حزب حرکت اسلامی ملی افغانستان، روز چهارشنبه( 6، اسد ) در یک نشست خبری گفت که اگر طالبان به صلح تن ندهند، مردم علیه این گروه بسیج خواهند شد.

آقای انوری بیان کرد، طالبان هیچ تمایلی به صلح و ختم جنگ ندارند و حکومت باید رویکرد خود را در قبال این گروه تغییر دهد و نگذارد بیش از این خون مردم بی گناه ریخته شود.

وی افزود؛ نیروهای امنیتی باید از حالت دفاعی به تهاجمی تغییر کنند، زیرا هزاران تروریست خارجی وابسته به کشور های همسایه به ویژه پاکستان داخل افغانستان شده اند.

انوری گفت که پس از آزادی پنج هزار طالب از بند دولت، متاسفانه آنان دوباره به سنگر های جنگ برگشتند؛ اما اکنون این گروه آتش‌بس را مشروط به آزادی هفت هزار زندانی شان خوانده اند و  حکومت نباید به این خواسته‌ها تمکین کند.

رئیس حزب حرکت اسلامی ملی افغانستان از جامعه جهانی خواست که در برابر جنایت‌های طالبان سکوت نکند. همچنان شرکای سیاسی نباید بگذارند که افغانستان به دوره های تاریک برگردد.

با این حال، محمد امیری معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفته است که تشدید جنگ در ولایت‌های مختلف کشور جز توافقنامه سیاسی امریکا و طالبان است.

این درحالی است که در این اواخر، حملات گروه طالبان در نقاط مختلف کشور تشدید یافته و تلفات سنگین را بر افراد ملکی و نظامی وارد نموده است.

جلوی خونریزی و جنایت طالبان باید گرفته شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد