جمع-آوری-اشخاص-ولگرد-و-کاهش-جرایم-جنایی-در-شهر-کابل

فرماندهی پولیس کابل می گوید که جمع آوری موتر سایکل‌های بدون مجوز و اشخاص ولگرد خیابانی در دو ماه گذشته در مقایسه با ماه های دیگر باعث شده که سطح جرایم جنایی در شهر کابل کاهش یابد.

به گزارش افغان نیوز: فردوس فرامرز، سخنگوی فرماندهی پولیس کابل در یک مصاحبه اختصاصی به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ در ماه اسد سال جاری ۲۰۱ واقعه مختلف جرمی صورت گرفته که در پیوند با آن ۲۱۶ تن مظنون بازداشت گردیده است. در حالی که در ماه سنبله ۱۷۵ واقعه جرمی به ثبت رسیده که در پیوند با آن ۲۷۷ تن بازداشت شده اند که نظر به ماه اسد ۲۶ درصد کاهش یافته است.

آقای فرامرز، دلیل کاهش جرایم جنایی را در ماه میزان بازداشت ولگردها در کوچه و جاده ها دانسته و گفت که این روند براساس برنامه تازه پولیس کابل صورت گرفته است.

سخنگوی فرماندهی پولیس کابل همچنان در مورد مبارزه علیه مواد مخدر اشاره کرد و گفت؛ در ماه اسد ۴۲ عملیات اجرا شده و در ماه سنبله ۵۶ عملیات و همچنان در ماه اسد ۵۹ مظنون همراه با ۴۸ هزار و ۹۴۰ کیلو گرام مواد مخدر از انواع هیروئین، شیشه، تریاک و چرس، ۶۱۴ بوتل پنجاه لیتره شراب، ۴۰۶ قطی بیرو،۹۱ قرض تابلیت k، هفت عراده وسایط نقلیه، دو میل سلاح کمری، ۴۴ سیت موبایل و مبلغ یک لک و ۲۴ هزارو ۴۷۰ افغانی پول نقد و چهار هزار و ۲۴۰ دالر امریکایی از سوی پولیس کابل کشف و ضبط شده است.

فرامرز افزود: در ماه سنبله ۸۰ قاچاقبر و فروشنده همراه با ۲۰ هزار و ۹۳۱ کیلو گرام مواد مخدر از انواع هیروئین، شیشه، تریاک و چرس و همچنان مقدار ۳۱۱ بوتل و خریطه،۶۱۰ لیتر شراب، تعداد ۱۷ قطی بیر، یک عراده وسایط نقلیه، دو میل سلاح چره ئی، ۴۵ سیت موبایل و مبلغ یک لک و ۲۱ هزار ۳۹۰ افغانی کشف و ضبط شده اند.

به گفته وی، طی دو ماه گذشته؛ ۹۳۰ تن از معتاد مواد مخدر نیز از نقاط گوناگون شهر کابل جمع آوری و غرض تداوی به شفاخانه مربوطه منتقل شده اند.

جمع آوری موتر سایکل های بدون مجوز؛ طرحی برای کاهش جرایم جنایی در کابل

سخنگوی پولیس کابل می گوید؛ با توجه به حوادث و جرایمی که در این اواخر با استفاده از موترسایکل انجام می شد، پولیس تصمیم گرفت تا موتر سایکل های بدون مجوز را از سراسر کابل جمع آوری کند و این پروسه، روی کاهش جرایم جنایی در سطح شهر کابل تاثیر مثبت گذاشته است.

این درحالی است که قتل های هدفمند نگرانی های زیادی را برای شهروندان کابل خلق کرده است؛ اما سخنگوی فرماندهی پولیس کابل می گوید که نیروهای امنیتی و کشفی در تلاش هستند تا جلو سرقت های مسلحانه و قتل های هدفمند را بگیرند.

جمع آوری اشخاص ولگرد و کاهش جرایم جنایی در شهر کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد