جمهوری-چک-انتقام-نظامیانش-را-در-افغانستان-می-گیرد

رئیس ستاد ارتش جمهوری چک روز گذشته اعلام کرد که عاملان قتل سه سرباز نیروهای این کشور را که در حمله انتحاری روز یک شنبه هفته گذشته ولایت پروان رخ داده بود را پیدا و به جزای اعمال شان می رسانند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: الیش اپاتا  رئیس ستاد ارتش جمهوری چک روز جمعه اعلام کرد که  فرمانده ارتش جمهوری چک در نظر دارد تا طراحان حمله انتحاری هفته گذشته ولایت پروان را پیدا کنند و سپس توسط نیروهای امنیتی افغانستان مجازات نمایند.

در این حمله علاوه بر نیروهای ناتو که سربازان جمهوری چک عضویت دارند، یک تن از سربازان آمریکایی و دو سرباز افغانی نیز زخم برداشته اند.

ارتش چک در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه سرباز کشته شده در بمب‌گذاری انتحاری هفته در شرق افغانستان از شهروندان  این کشور بودند.

لوبومیر متنار، وزیر دفاع چک نیز کشته شدن سه سرباز این کشور را تایید و به خانواده آنها تسلیت گفته وعده سپرده تا

 انتقام مرگ سه نظامی خود را بگیرد.

وزیر دفاع جمهوری چک اظهار داشته است که اجازه می دهد عاملان قتل سربازان چک را بدون شکنجه نمی کشند.

به گفته وی این کار چندین ماه تلاش های تحلیل گران و ناظران، از جمله نمایندگان سایر کشورهای عضو ناتو در ماموریت افغانستان، را نیاز دارد

آقای متنار خاطر نشان ساخت که نیروهای این کشور در افغانستان  همواره از سوی گروه های مخالف مسلح  تهدید می شوند.

این درحالی است که طالبان در جریان حمله انتحاری هفته گذشته یک واحد گزمه نیروهای عملیات ویژه وابسته به ناتو، در شرق أفغانستان، در شمال کابل و در نزدیکی پایگاه نظامی بگرام را هدف حمله قرار داده بودند که در اثر این حمله به روز یکشنبه حوالی شش صبح در نزدیکی شهر چاریکار رخ داد

جمهوری چک انتقام نظامیانش را در افغانستان می گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد