جنجال-بر-سر-بازداشت-یک-تاجر-همراه-با-پنج-کودش-در-کابل

یک تن از تاجران ملی کشور مدعی است که سمونیار زمری طوفان آمر حوزه دهم امنیتی کابل بدون هیچ دلیلی، اطفالش را از یک دکان خیاطی بازداشت و به مدت ۲۴ ساعت در زندان نگهداشته است.

به گزارش افغان نیوز: خواجه حمید صدیقی مشهور به حمید دکوه یک تاجر رها شده از بند حوزه دهم امنیتی، امروز پنچ شنبه( ۳۰ جوزا) طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل گفت؛ تاجران با این که پل ارتباط اقتصادی کشور با سایر ممالک هستند اما حکومت هیچ توجهی برای امنیت آنان ندارد و خود حکومت سبب ایجاد ناامنی برای آنان می شود.

این تاجر ملی که به حمید دکوه مشهور است می گوید که وی و ۵ طفلش حین تحویل گرفتن لباس از دکان حیاطی به جرم تماس یک فرد نامعلوم به شماره ۱۱۹ بازداشت شده است.

وی شرح رویداد بازداشتش را چنین بازگو نمود: حوالی ساعت ۱۰ قبل از ظهر بود که وی همراه با ۵ طفلش به دکان خیاطی رفت که در سرک هشتم قلعه فتح الله موقعیت دارد. در همین وقت یک رنجر پولیس پیش دکان خیاطی آمد و در مخابره با آمر حوزه دهم گفت؛ شخصی را که با همان چهره معرفی کرده بودی، در دکان نشسته است، همرایش چه کنیم؟

آمر حوزه دهم دستور بازداشت مرا داد و با سراسیمگی در حینی که اطفالم وحشت زده شده بودند و گریه می کردند؛ پرسیدم چرا؟ به چه دلیل؟ پولیس گفت؛ بخاطر که از یک شماره ناشناس به شماره ۱۱۹ تماس گرفته شده و شکایت کرده است که شخصی با چهره شما، کسی را لت و کوب کرده است.

وی گفت؛ من به دفاع از خودم، خواستار حضور شخص تماس گیرنده به شماره ۱۱۹ شدم، اما آنها گفتند که آن شماره اکنون خاموش است. در همین موقع بود که چهار رنجر دیگر نیز برای بازداشتم آمدند و مرا به همراه اطفالم به حوزه بردند.

این تاجر می افزاید که ۲۴ ساعت با اطفالم در بازداشتگاه بودیم اما کسی سندی برای تشخیص جرمم نیاورد و بعد دوباره رها شدیم.

وی خواستار عدالت از حکومت و اعاده ای حیثیت می کند و تاکید دارد که آمر حوزه دهم امنیتی کابل باید پاسخ این گونه رفتارش را با وی بدهد.

آقای صدیقی می افزاید که زمان باز داشت وی توسط پولیس و هجوم آوردن نیروهای امنیتی به دکان خیاطی، اطفالش که بین ۴ تا ۱۲ سال سن دارند، از ترس به خود می لرزیدند و چندین بار دو تن از اطفال ۴و ۶ ساله اش از شدت هراس از هوش رفتند.

حمید دکوه خاطر نشان می سازد؛ وی با این که هیج مشکلی و سندی جرمی ندارد، اما به اتهام جرایم مختلف از آدرس های شخصی تهدید جانی و مالی می شود.

آقای صدیقی یادآور می شود که سفر سیاحتی و تجاری وی به دلیل بازداشت بی دلیل او از سوی آمر حوزه دهم امنیتی به عربستان سعودی و قرارداد تجارتی اش با این کشور، لغو شده است.

این درحالی است وزارت داخله و حوزه دهم امنیتی از ابراز نظر در این زمینه خود داری می کنند.

جنجال بر سر بازداشت یک تاجر همراه با پنج کودش در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد