جنرال-دوستم-سنگر-جنگ-را-ترک-کرد

جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری سنگر جنگ را در فاریاب به دلیل عدم اطاعت مسئولین نظامی از اوامر او ترک کرده؛ روانه جوزجان شد.

به گزارش افغان خبر: ظاهرا طالبان از جنرال دوستم تصویر هیولایی در سر دارند که تفکر در باره آن نیز ترس آور است، اما این فرد روز گذشته هراس طالبان را کاهش داد و از سنگر جنگ دوری جست.

خبرگزاری پژواک به نقل از یک منبع نزدیک به جنرال دوستم خبری را نشر کرده که معاون اول ریاست جمهوری به دلیل عدم اطاعت مسئولین نظامی در شمال کشور خط مقدم نبرد در ولسوالی غورماچ فاریاب را ترک کرده است.

حبیب الرحمان قویاش، از اعضای تیم مطبوعاتی جنرال عبدالرشید دوستم در صحبت با پژواک گفته که معاون اول ریاست جمهوری بعد از ظهر روز گذشته با نیروهای امنیتی همراهش جبهه جنگ در ولسوالی غورماچ فاریاب را ترک کرده و به جوزجان رفته است.

وی گفت که جنرال دوستم با متهم کردن مسؤلان ارشد اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی در شمال کشور، گفته که این مسؤلان به هدایاتش توجه نکرده و کارشکنی می‌کرده‌اند.

قویاش افزود که معاون اول رئیس جمهور می‌گوید که با وجود درخواست ارسال کمک، در چهار روز گذشته کاروان اکمالاتی برای نیروهای امنیتی از بلخ به فاریاب نرسیده است.

طالبان مسلح شماری از ولایات شمال کشور را با تهدید جدی مواجه کرده بود، با خبر شکست شهر کندز طاقت جنرال دوستم تاق شد و روانه میدان نبرد گردید.

او گفته بود که تا نابودی کامل مخالفان مسلح در ولایات شمال کشور و امن سازی این مناطق دست از جنگ بر نمیدارد.

در مدت ده روز که معاون اول ریاست جمهوری به فاریاب رفته است خبرهای ناخوش آیند مبنی بر زخمی شدن سطحی جنرال دوستم از زبان رئیس اجرائیه شنیده شد که بعدا این خبر را نادرست اعلام کرد.

جنرال دوستم فرماندهی جبهه جنگ را در فاریاب به عهده گرفته بود و در کنار نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، نیروهای تحت امر جنرال دوستم نیز مصروف جنگ بودند.

اما آقای دوستم ظاهرا شاکی است که مسؤلان اردوی ملی در راستای هدف قرار دادن محل تجمع دشمن، ارسال امکانات و تجهیزات و حتی انتقال زخمی‌ها و جان باختگان نیروهای امنیتی کارشکنی می‌کردند.

جنرال دوستم حتی گفته است که چندبار از رئیس امنیت ملی فاریاب خواسته بود که برای ارایه معلومات به نزد وی در غورماچ بیاید اما این مسؤل امنیتی از این دستور سرپیچی کرده است.

دوستم گفته است: «این کارشکنی‌ها دسیسه است و هدف آن ایجاد چالش برای من بوده است.»

قویاش عضو تیم مطبوعاتی معاون اول رئیس جمهور افزود که قرار است جنرال دوستم به کابل برگردد و این مسائل را با رئیس جمهور مطرح کند.

 

جنرال دوستم سنگر جنگ را ترک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد