جنگ-افغانستان؛-کشور‌های-اسلامی-باید-چاره-ای-بیندیشند

علمای کشور در مراسم بزرگداشت از میلاد پیامبر اسلام و هفته اخوت در کابل از سران کشور‌های اسلامی خواست تا جهت تحکیم صلح و ایجاد امنیت در افغانستان احساس مسوولیت نموده و گام های موثر بردارند.

به گزارش افغان نیوز: دوکتور حسن جعفری، عضو شورای علمای شیعه، امروز چهارشنبه( 14، عقرب ) هفته وحدت را فرصت مناسب برای امت اسلامی دانسته و گفت که میلاد پیامبر اسلام  می‌تواند وحدت و همدلی را میان جامعه‌ای مسلمانان بخصوص در افغانستان بیشتر کند.

آقای جعفری بیان کرد که در عصر امروزی، مسلمانان بیشتر از همه نیازمند وحدت و یک پارچگی هستند. بنابراین، هفته وحدت فرصت مناسبی است و می‌تواند امت اسلامی را روی یک موضوع مهم که عبارت از میلاد پیامبر(ص) باشد، جمع کرده و به همگرایی و همسویی آنان کمک کند.

وی افزود: قضایای مهم و غم‌انگیزی در جهان اسلام، براساس توطئه های دشمنان اسلام جریان دارد، سران جوامع اسلامی باید با همدیگر تعاون و همکاری داشته باشند  تا دشمنان اسلام نتوانند پیروز شوند.

به گفته او؛ علمای افغانستان باید به ارزش های دینی احساس مسوولیت نموده و بی تفاوتی را اختیار نکنند و در قبال سرنوشت جامعه‌ی خویش موضع روشن داشته باشند.

وی اظهارکرد که اخیرا دامنه‌ای ناامنی و تلفات در کشور گسترده شده و ما هر روز شاهد از دست دادن نخبگان جوان در مراکز علمی و آموزشی توسط دشمنان افغانستان هستیم، او از طرف های درگیر خواست که جهت پایان دادن تفرقه و تامین امنیت و حفظ کرامت اقدم عملی نمایند.

آقای جعفری از سران کشور های اسلامی خواست تا جهت تحکیم صلح و ایجاد امنیت در افغانستان احساس مسوولیت نموده و گام های موثر بردارند.

از سوی هم، عبدالباری راشید یکی از علمای اهل تسنن گفت، مسلمانان موظف اند که به سیره پیامبر(ص) عمل کرده، رفتار و گفتار و عملکرد های آن حضرت را سر لوحه زندگی مادی و معنوی شان قرار دهند.

وی گفت:« یکی از زمینه های آ شنایی با سیره پیامبر (ص) برگزاری محفل ها به مناسبت ولادت آن حضرت است که دانشمندان و علما، آگاهی و دانش خود را به روز رسانی می‌کنند تا عامه مردم را از واقعیت های اسلام ناب و سیرة پیامبر آگاه سازند.»

آقای راشید افزود:«کسانی که در ترویج نفاق و دهشت در جامعه  می کوشند؛ در حقیقت علیه رسالت پیامبر به پا خاسته اند.»

این درحالی است که امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری نیز خطاب به شهروندان می‌گوید که ما حرف حرف شما را جدی می‌گیریم و شما نیز مسوولیت مدنی – اجتماعی تان را انجام دهید؛ زیرا بدون کار متحدانه‌ای من و تو، معجزه ای ظهور نخواهد کرد.

جنگ افغانستان؛ کشور‌های اسلامی باید چاره ای بیندیشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد