جنگ-تا-مراکز-شهرها-رسیده-است

نمایندگان مجلس با ابراز نگرانی از وضعیت بد امنیتی می‌گویند که حملات طالبان در ولسوالی‌ها جریان دارد و جنگ تا مراکز شهرها و ولایت‌ها نیز رسیده است.

به گزارش افغان نیوز، اعضای مجلس نماینده‌گان دیروز در نشست عمومی این مجلس گفتند که حملات‌ طالبان به گونۀ شبانه‌روزی جریان دارد و حکومت برای بهبود وضعیت امنیتی هیچ تدابیری روی دست ندارد.

حاجی نظری، عضو مجلس نماینده‌گان می‌گوید که وضعیت امنیتی در ولایت هرات بسیار خراب است، به اندازه‌ای که حال طالبان در داخل شهر نیز چند نفر از سربازان و ملکیان را از بین می‌برند.

وی افزود که حکومت در این مورد توجه ندارد، امیدوارم پارلمان توجه کند، زیرا اگر طالب داخل شهر شود و هرات سقوط کند، تمام افغانستان سقوط خواهد کرد.

در همین حال، ابدال محمدی، عضو دیگر مجلس نماینده‌گان می‌گوید: «حکومت به خصوص در رأس آن رئیس‌جمهور غنی برای بهبود وضعیت ناگوار در بعد امنیتی، اقتصادی و صحی هیچ گونه برنامه واضح ندارد، متأسفانه پروسه صلح هم رفته رفته به ناامیدی می‌رود و حکومت نتوانست از این پروسه یک چیزی بگیرد.»

این درحالی است که از آغاز گفت‌وگوهای صلح میان حکومت و گروه طالبان، خشونت‌ها در کشور جریان داشته و با خروج نیروهای خارجی از کشور، جنگ و خونریزی شدت گرفته است.

جنگ تا مراکز شهرها رسیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد