جنگ-در-۲۵-ولایت؛-۶۰-هزار-خانواده-بی‌سرنوشت-شدند

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که با افزایش جنگ و خشونت‌ها در ماه‌های اخیر، ۶۰ هزار خانواده از ۲۵ ولایت کشور بی‌جا شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ غلام بهاء‌الدین جیلانی، وزیر دولت در امور رسیدگی به حواث، امروز( سه‌شنبه، ۱۹ اسد) در نشست خبری گفت که تنها در روزهای اخیر نزدیک به ۳۰ هزار خانواده بیجا شده از ولایت‌های شمال و شمال‌شرق به کابل آمده‌اند. 

آقای جیلانی تاکید کرد؛ کاروان‌های بی‌جا شدگان از ولایت‌های که در آن جنگ جریان دارد، در حال رسیدن به کابل هستند و این آمار رو به افزایش است. 

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث می‌گوید که کمک‌های اضطراری به این افراد رسیده؛ اما برای فراهم کردن سرپناه در تلاش ایجاد کمپ‌ها، بر پا کردن خیمه‌ها و استفاده از ساختمان‌های بدون استفاده‌ی دولتی هستیم. 

آقای جیلانی افزود که کمیته‌‌ی مشترک وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث، وزارت امور مهاجرین و ولایت کابل برای حل مشکلات این بی‌جا شدگان ایجاد و نصب هزاران خیمه امروز در کابل آغاز شده است. 

وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث از سازمان‌های جهانی خواست تا برای رسیدگی به بی‌جا شدگان هر نوع کمکی که در توان دارند، انجام دهند. 

آقای جیلانی از همکاران جهانی افغانستان خواست با فشار وارد کردن به طالبان از این گروه بخواهند که خشونت‌ها را کاهش دهند؛ زیرا بیشتر باشندگان مناطق تحت تصرف طالبان خانه‌های شان را ترک کرده‌اند.

او تصریح کرد که در دو سال پسین، بیش از ۵ میلیون خانواده به دلیل جنگ و حوادث طبیعی از خانه‌های‌شان بی‌جا شد‌ه‌اند. 

بااین‌حال، کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز روز چهار شنبه( ۱۳ اسد) از وضعیت بدی حقوق بشری بی‌جاشدگان داخلی ابراز نگرانی کرده و گفت که از ۱۷ جوزا تا هفدهم سرطان ۳۲ هزار و ۲۸۴خانواده در ۲۵ ولایت کشور به دلیل جنگ و افزایش خشونت‌ها از خانه‌های شان بی‌جا شده اند.

جنگ در ۲۵ ولایت؛ ۶۰ هزار خانواده بی‌سرنوشت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد