جنگ-عمده-ترین-عامل-مشکلات-روانی-مردم-افغانستان

احمد خطاب کاکر، رییس عمومی شفاخانه صحت روانی عامل اختلالات روانی مردم افغانستان را جنگ و نبود امنیت درکشور عنوان کرده و گفته است که تمام مشکلات و امراض روانی شهروندان ناشی از مهاجرت،فقر و جنگ در کشور است.

به گزارش افغان نیوز: رییس عمومی شفاخانه صحت روانی امروز دوشنبه(6 – سنبله) درکابل به رسانه ها گفته است؛ افغانستان یک کشوری پس ازجنگ و درحال جنگ است که  مشکلات و امراض روانی ناشی از جنگ،انتحار،انفجار،بیکاری و مهاجرت در کشورمی باشد.

آقای کاکر افزود، درگذشته فقط یک مرکز صحت روانی در کابل وجود داشت اما اکنون با همکاری جامعه جهانی و مشاورین خارجی درکشور، بیشتر از 600 مراکز صحت و متخصصان روانی وجود دارند.

وی خاطرنشان ساخت، پروژه ی دوساله از طرف بانک جهانی برای خدمات مشوره دهی و تقویت ظرفیت سازی و بهبود عرضه خدمات صحی به ارزش 2،6 میلیون دالر امریکایی در کشور تطبیق می گردد که یک سال آن سپری شده و درحدود 6،7 میلیون افغانی از این پروژه تطبیق گردیده است.

وی تصریح کرد که مسوولان شفاخانه صحت روانی با همکاری وزارت صحت عامه کشور تلاش دارند تا شفاخانه صحت روانی را به مرکز تربیوی مجهز صحت روانی در افغانستان تبدیل نمایند.

قابل ذکر است که مسوولان شفاخانه صحت روانی به اساس نتایج بررسی شان گفته اند که 30 درصد امراض روانی و بیش از 50 درصد مشکلات روانی در افغانستان وجود دارد.

این درحالی است که مسوولان شفاخانه صحت روانی کشور گفته اند که عامل اصلی مشکلات و امراض روانی مردم افغانستان ناشی از جنگ،بیکاری و مهاجرت در کشور می باشد.

جنگ عمده ترین عامل مشکلات روانی مردم افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد