جنگجویان-طالب-در-برار-نیروهای-امنیتی-در-بغلان-شکست-خوردند

مقام های محلی ولایت بغلان می‌گویند که وضعیت امنیتی این ولایت در نتیجه تلاش نیروهای امنیتی در این اواخر نسبت به ماه های گذشته بهبود یافته است.

به گزارش افغان نیوز: حیات الله وفا، عضو شورای ولایتی بغلان امروز پنج شنبه( 30، عقرب ) در یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ در نتیجه تلاش های که بخاطر تامین امنیت صورت گرفته است، از چندی بدین سو وضع امنیتی ولسوالی های بغلان بهتر شده و در حال حاضر هیچ نگرانی و تهدیدی وجود ندارد.

آقای وفا افزود: اکنون طالبانی که پیش از این در ولسوالی های بورکه بغلان مرکزی، دهنه غوری  و ساحات دند غوری و دند شهاب الدین فعالیت داشتند، نابود شده اند و هیچ فعالیت هراس افگنی ندارند.

وی بیان کرد،« که هنوز هم مخالفان مسلح دولت در شماری از ساحات حضور دارند اما توان جنگ رودررو را با نیروهای امنیتی ندارند و امنیت نسبت به چند ماه پیش بهتر شده و نا امنی ها کاملا کاهش یافته است.»

از سوی هم، عادله امینی، عضو دیگر شورای ولایتی بغلان می‌گوید، در حال حاضر راه های مواصلاتی و شاهراه نمبریک کاملا امنیت شده در حالی که پیش از این طالبان گاه گاهی در این دو مسیر بر اهداف مورد نظر شان حملات داشتند اما اکنون به صورت کامل این مسیر از وجود دشمن پاکسازی شده اند.

وی افزود: پیش از این طالبان در مسیر شاهراه نمبر یک، ایست بازرسی داشند و از موتر های باربری مالیه می گرفتند، اما اکنون فقط در ساحاتی که حضور پر رنگ دارند از مردم عشر و زکات جمع آوری می کنند.

در همین حال، جاوید بشارت، سخنگوی فرماندهی امنیه بغلان با ابراز خرسندی می گوید که عملیات نیروهای امنیتی در حال پیش روی است و 70 درصد از ساحات که زیر اداره طالبان قرار داشت پاکسازی شده است.

وی می‌گوید، تازمانی که وضعیت امنیتی در این ولایت به صورت کامل بهبود نیابد، عملیات نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ادامه خواهند داشت. او تاکید کرد، طی چندین عملیات که در شماری از ساحات ولسوالی دند غوری راه اندازی شده بود، شماری از فرماندهان کلیدی این گروه کشته و زخمی شده اند.

این درحالی است که طالبان چندی پیش بالای شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان حمله کردند و در نتیجه آن، بیش از 50 هراس افگن کشته و 31 تن دیگر شان زخمی و 7 تن هم توسط نیروهای امنیتی اسیر شدند.

گفتنی است که ولایت بغلان یکی از ولایت های نزدیک به کابل پایتخت افغانستان است و از منابع و ظرفیت های زیاد اقتصادی برخوردار می باشد؛ از این رو، حضور طالبان در بخش های از این ولایت به صورت دوامدار وجود دارد.

جنگجویان طالب در برار نیروهای امنیتی در بغلان شکست خوردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد