حدود-هزار-خانواده-در-جوزجان-بیجا-شده-اند

مقامات محلی در جوزجان تایید می کنند که حدود ۱۰ هزار خانواده در این ولایت به دلیل ناامنی ها، از خانه های شان بیجا شده و به شهر شبرغان پناهنده شده اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد رضا غفوری، سخنگوی ولایت جوزجان به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ بیجا شدگان از  ولسوالی های  آقچه، خوش تیپه، درزاب، فیض آباد و شماری از مناطق ناامن این ولایت به مرکز شهر شبرغان آمده اند.

سخنگوی این ولایت می افزاید که جوزجان به دلیل هم مرزی با ولایات سرپل و فاریاب که یکی از ولایات ناامن می باشند، به شدت آسیب می بیند.

آقای عفوری افزود؛ این ولایت به دلیل داشتن فرصت های اقتصادی، بیشتر مورد تهدید هراس افگنان بوده که صدمه های زیادی را به اقتصاد کشور وارد می سازد.

وی همکاری حکومت مرکزی را مقطعه ای خواند و اظهار داشت که در این زمینه کمک های داخلی و خارجی صورت گرفته اما کوتاه مدت بوده و خیلی موثریت نداشته است.

عفوری تاکید داشت: در جریان روزهای گذشته یک طفل 13 ساله و یک ملا امام مسجد نیز در این ولایت به دلیل نامعلومی از سوی گروه های تروریستی داعش سر بریده شدند.

وی حضور مخالفان مسلح اعم از گروه طالبان و داعش را در این ولایت تایید می کند و از حکومت مرکزی خواستار حل مشکلات برای بیجا شدگان شد.

سخنگوی ولایت جوزجان، پاکستان را حامی اصلی گروه های مسلح طالبان می داند و مدعی است که سایر کشورهای همسایه نیز در حمایت داعش نقش اصلی دارند.

حدود 10هزار خانواده در جوزجان بیجا شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد