حذف-صلاحیت-جنرال-دوستم،-شمال-را-ناامن-کرده-است

برخی از مقامات ولایت فاریاب مدعی است که درحال حاضر ۸۰ درصد خاک این ولایت تحت تصروف گروه طالبان می باشد، زیرا جنرال دوستم صلاحیت قبلی اش را از دست داده و نمی تواند مثل گذشته امنیت شمال را تامین کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد سمیع خیرخواه، عضو شورای ولایتی فاریاب، روز شنبه( 3 سنبله) به خبرنگار افغان نیوز گفت که جنرال دوستم با وجود برگشت به مقام معاونیت اول ریاست جمهوری از اکثر صلاحیت هایش تحریم است و نمی تواند نیروهای بشری اش را برای تامین امنیت به ولایت های شمال کشور اعزام نماید.

این عضو شورای ولایتی تصریح کرد؛ ولسوالی های بلچراغ به صورت کامل در دست طالبان می باشد و ولسوالی های گورزیوان، المار، خواجه سبزپوش، شیرین تگاب، غورماچ، پشتون کوت و دولت آباد نیز تنها مرکز شان به دست نیروهای امنیتی قرار دارد و بقیه مناطق کاملا تحت تصرف مخالفان مسلح می باشد.

آقای خیرخواه زندگی مردم فاریاب را سخت و دشوار خواند و تاکید کرد که بیش از  ۸۰ درصد خاک این ولایت به دست طالبان است.

وی افزود؛ تمامی قریه جات در اطراف شهرهای امن و ناامن به طور کامل تحت تصرف طالبان بوده و مردم زندگی سخت و دشواری را سپردی می کنند.

محمد سمیع خیرخواه با این که از وضعیت بد امنیتی ولایت فاریاب سخن می گوید اما برگشت جنرال دوستم به کشور را از دلایل عمده عدم سقوط ولایت فاریاب عنوان می کند.

او خاطر نشان ساخت؛ با این که معاون اول ریاست جمهوری نمی تواند از تمامی صلاحیت هایش به صورت کامل برای تامین امنیت ولایت های شمالی استفاده کند اما ولایت فاریاب که در آستانه سقوط بود با آمدن وی به کشور از این خطر نجات یافت.

خواستیم در این زمینه نظریات معاونیت اول ریاست جمهوری و مقام ولایت فاریاب را داشته باشیم اما با تماس های زیاد موفق به دریافت پاسخ نشدیم.

حذف صلاحیت جنرال دوستم، شمال را ناامن کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد