حضور-و-سربازگیری-گروه-داعش-در-ولایت-زابل-و-غزنی-نگران-است

مسئولان در ولایت غزنی از تحرکات گروه داعش در این ولایت خبر می‌دهند و می‌گویند؛ با سرد شدن هوا و توقف علمیات علیه گروه‌های مخالف دولت میتواند سبب رشد گروه داعش شود.

به گزارش افغان خبر؛ مسئولان محلی ولایت غزنی از حضور گروه وابسته به داعش در این ولایت نگرانی میکنند و می‌گویند؛ داعش در حالی در بخش‌هایی از ولایت غزنی و زابل نفوذ کرده است که هوا در ولایات مختلف کشور رو به سردی است و عملیات علیه مخالفین نیز توقف یافته است.

اعضای شورای ولایتی غزنی و برخی مقامات محلی این ولایت، اخیرا از افزایش تحرکات داعش در ساحاتی از ولسوالی‌های‌ خاک افغان و ارغنداب زابل و ولسوالی ناوه غزنی نگرانی کرده اند.

به گفتۀ برخی اعضای شورای ولایتی غزنی، به تازگی گروه داعش با امکانات بیشتری نسبت به گذشته در این سه ولسوالی در تلاش سربازگیری است و حتی شماری از افراد طالبان را نیز در جمع این گروه پذیرفته اند.

خالقداد اکبری رئیس شورای ولایتی غزنی می‌گوید "وضعیت در این ساحات خیلی خراب شده، دشمن در آنجا مشغول آموزش است. افراد ازبکستانی در برخی مناطق ناامن کوهستانات زابل با خانواده‌های ‌شان مستقر شده با سرمایه خیلی قوی در تلاش سربازگیری اند".

اکبری هشدار می‌دهد؛ اگر به وضعیت کنونی ولسوالی ناوه غزنی و ساحات ناامن زابل رسیدگی نشود، تهدید بزرگی در آینده نزدیک متوجه این ولایات خواهد بود.

صدای آمریکا با نشر این خبر گفته حضور افراد گروه داعش در برخی مناطق زابل به خصوص ولسوالی خاک افغان و بخش‌هایی از ولایت غزنی از یک ‌سال به این سو از سوی مقامات تأیید شده است.

از سویی هم ولسوالی ناوه غزنی از ده سال بدین‌سو تحت کنترول طالبان قرار داشته که از جمله مراکز مهم آموزشی مخالفین مسلح دولت محسوب می‌شود.

برخی اعضای شورای ولایتی غزنی، از این که نیروهای امنیتی، برای سرکوب مخالفین دولت در ولسوالی ناوه غزنی، خاک افغان و ارغنداب زابل تلاشی نکرده اند شکایت دارند.

حضور داعش در طی یک سال اخیر در ساحات از ولسوالی گیلان و برخی دیگر مناطق این ولایت از سوی نهادهای امنیتی غزنی تأیید شده است.

جنرال امین‌الله امرخیل قوماندان امنیه ولایت غزنی می‌گوید "گروه داعش در مسیرهای خاک افغان زابل و ساحاتی از ارغنداب در آنجا مراکز دارند و همراه فامیل‌های شان هستند. اما قوماندان‌های ما نیز در مرزهای رسنه و جاغوری مستقر هستند و در صورتی که آنان حمله کنند ما با تمام توان دفاع می‌کنیم و در مقابل شان ایستادگی خواهیم کرد".

مقامات محلی و بزرگان ولایت غزنی قبل از این نیز از حضور افراد خارجی وابسته به گروه داعش در برخی از ساحات ولسوالی گیلان غزنی و خاک افغان زابل اظهار نگرانی کرده بودند.

 

حضور و سربازگیری گروه داعش در ولایت زابل و غزنی نگران است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد