حقانی-افغانستان-زیر-کنترل-امارت-تهدید-برای-هیچ-کشور-نیست

سرج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله‌ی گروه طالبان می‌گوید که افغانستان تحت کنترل این گروه تهدید برای هیچ کشور جهان نیست.

سرپرست وزارت امور داخله امارت اسلامی طالبان گفته است که افغانستان تحت کنتر امارت اسلامی، تهدید برای هیچ کشوری جهان نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور داخله امارت اسلامی طالبان با نشر خبرنامه‌ای گفته است که سراج‌الدین حقانی، سرپرست این وزارت در دیدار با دیبرا لاینز، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان، این مطلب را اظهار کرده است.

در خبرنامه آمده است که حقانی در این دیدار بر تحکیم ثبات افغانستان و منطقه تاکید و افزوده است که جهان باید برای تعامل با طالبان از خود آمادگی نشان دهد.

دبیرا لاینز در این نشست گفته است که سازمان ملل متحد در حل بحران افغانستان متعهد است و در بخش آموزش و پرورش کمک و برای آغاز پروژه‌های زراعتی در افغانستان تلاش می‌کند.

لایننز از کمک نقدی ۲۸۰ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان قدردانی کرده و گفته است که این کمک‌ها ادامه می‌یابد.

با سقوط افغانستان به‌دست طالبان در تاریخ 24 اسد، امریکا نزدیک به ۹.۵ میلیارد دالر دارایی‌های ارزی افغانستان را مسدود کرد.

اما؛ چندی پیش بانک جهانی اعلام کرد که تمویل کنندگان صندوق بازسازی افغانستان توافق کرده اند تا 280 میلیون دالر از پول‌های مسدود شده افغانستان آزاد و به برنامه جهانی غذا و صندوق حمایت کودکان سازمان ملل متحد« یونیسف» منتقل شود.

حقانی: افغانستان زیر کنترل امارت تهدید برای هیچ کشور نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد