حمایت-از-بیرق-سه-رنگ-افغانستان؛-چندین-نفر-کشته-و-زخمی-شدند

تظاهرات در چندین شهر افغانستان به حمایت از پرچم سه رنگ این کشور امروز پنج شنبه( ۲۸، اسد ) سبب کشته شدن چندین نفر شد.

به گزارش افغان نیوز؛ ویدیوهایی که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نشر شده، نشان می‌دهد که جمعیتی از مردان و برخی زنان با سر دادن شعار"بیرق ما، هویت ما" و نعرۀ تکبیر، بیرق‌های سه رنگ -سیاه، سرخ، سبز را در کابل به اهتزاز در می‌آوردند.

در همین حال چندین نفر در جریان تظاهرات به حمایت از بیرق سه رنگ در اسدآباد، مرکز ولایت کنر کشته شده اند.

طالبان در این مورد تاکنون اظهار نظر نکرده اند.

این در حالی است که دیروز نیز در اثر گلوله باری طالبان بر معترضین در شهر جلال آباد سه نفر کشته و چندین نفر دیگر زخم برداشتند.

خبرگزاری رویترز از قول دو شاهد عینی و یک مقام پیشین پولیس می‌گوید که گلوله‌باری هنگامی رخ داد که بعضی از شهروندان جلال آباد سعی کردند بیرق سه رنگ افغانستان را در یکی از چهارراهی‌های این شهر نصب کنند.

از سوی هم، امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور که در تلاش برای ایجاد مقاومت علیه طالبان است، از این اعتراضات حمایت کرده است.

او در تویتر خود نگاشته است: "از حرکت شجاعانه و میهن دوستانه مردم با عزت کشورم در نقاط مختلف، به خاطر برافراشتن پرچم ملی برضد گروه نیابتی طالب ابراز حرمت، حمایت و قدردانی می نمایم. شماری درین راه با عزت شهید شدند."

پس از آنکه محمد اشرف غنی، بدون استعفا یا انتقال قدرت، افغانستان را ترک کرد، امرالله صالح گفته است که بر بنیاد قانون اساسی و از نظر حقوقی سرپرست تصدی ریاست جمهوری است.

 

حمایت از بیرق سه رنگ افغانستان؛ چندین نفر کشته و زخمی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد